30 maj 2015

Bara släppa allt


En ledig dag

Igår var dagis stängt och jag tog semester för att vara hemma med vår lillis.
Hon hade en lång lista över saker som hon ville göra!
Hon är en sån gosig liten tjej, en tjej som älskar närhet och hon skulle troligen
vara som allra gladast om jag inte befann mig mer än högst en meter från henne.
Alltid.

Det är fantastiskt mysigt och jag gillar verkligen att hänga med henne. 
Hon är kul, mysig och har alltid nära till gapskratt! 
Men ibland blir även denna mamman lite frustrerad,
eftersom vill jag få något gjort så krävs mycket lirkande för att få den lilla damen 
att acceptera detta. Men - igår var det hennes dag!
Jag hade ju tagit ledigt för hennes skull, så då skulle vi såklart göra allt hon ville!
Så, det var bara att släppa alla tankar på huset som behövdes städas,
trädgården som behöver tas om hand och jobbet, som hela tiden 
ligger och pockar på uppmärksamhet.

Att vara länge på lekplatsen och ha fika med oss stod överst på listan!
Så, vi lekte, gungade, åkte rutschkana, klättrade både i klätterställningen och i träd!
Vi snurrade, sprang runt och klängde och busade. Och fikade!
Rena rama träningspasset! :)
Efter det passade det bra att gå hem och mysa och pyssla lite, för att hämta kraft.


Och kraften behövdes, eftersom på eftermiddagen så tog vi tag i det där med att 
lära sig cykla! Vi tog av stödhjulen på cykeln och fixade en sådan där "stång" som man 
fäster på cykeln, som ett handtag som jag kan hålla i för att hjälpa henne med
balansen. Lite vingligt var det och inte helt lätt att knäcka nöten med att "starta" men
efter ett tag så fick hon upp farten och det blev ytterligare ett träningspass
för mig när jag fick småspringa för att hänga med!

En härlig dag som även innehöll en hel del sol!



4 kommentarer:

TITTILINA sa...

Det där med att släppa allt, är svårt som förälder. Fantastiskt att du gjorde det!
Det låter som en ljuvlig dag.

Ha en skön lördag!
Kram

Choices by Annie sa...

Å så härligt att ha en sådan dag emellanåt en dag att bara umgås utan massa måsten.
Låter som om ni hade en fantastisk dag
Fin kväll önskar jag dig
//Annie

Finaste mattan sa...

Finns inget bättre, hänga med en liten tjej som ser upp till en... kram! : )

Birgit sa...

Låter som en toppendag!