16 april 2015

Nu är det dags för våren tycker jag



Våren - hallå!

Vart tog du vägen?
Det är helt ok om du kommer tillbaka nu.

För du gjorde ju mig så glad när du visade dig i helgen.
När vi kunde äta glass i solen, ta en kvällstur på cykeln,
vara på lekplatsen och mysa i trädgården.
Jag älskar ju det där!

Älskar sol och värme!
Dofterna. Känslan. Ljuden. Fågelkvitter. Blå himmel.
Det är ren och skär lycka!

Det här.....det grå, kalla, blöta och blåsiga.
Det är allt annat än lycka.
Det är misär.

Så, snälla våren. 
Kom tillbaka till mig!
Det skulle göra mig så lycklig!




14 kommentarer:

Finaste mattan sa...

Instämmer! : )

HönaPöna sa...

Ja, tack... Det skriver jag under på!
Ha en skön dag!

anettan sa...

Jag kan ju bara hålla med. Kram Anette

FJÄDERNEJLIKAN sa...

Bara att instämma, även om det faktiskt var riktigt varmt igårkväll(+14gr), trots blåst och senare lite regn. :-) Kramizz laila

Choices by Annie sa...

Har en känsla av att dina böner kommer bli hörda lagom till helgen. Har nämligen hört att det ska bli riktigt varmt och skönt framåt fredag/lördag.

För visst är det härligt med vårvärmen.

Fin dag till dig och hoppas solen lyser på din dag.
Kram
Annie

The Place To Be sa...

Våren är här hos mig varannan timme, och däremellan varierar det mellan moln, regn och blåst.

Kram Malin

The Place To Be sa...

Våren är här hos mig varannan timme, och däremellan varierar det mellan moln, regn och blåst.

Kram Malin

Anonym sa...

Ja komsi komsi idag sken solen i Hjo iallafall 👍🏻😘kram Sofia

Birgit sa...

Jag kan också ha vår nu. Nu är jag som färdig med vintern :-) Här har det haglat, regnat, snöat omvartannat och varit riktigt ruggigt!

Bakom dörr nr. 11 sa...

Ja nu kan den komma för att stanna, bort med regn, blåst och kalla vindar.
Kram Pia

Flower of Fame sa...

Håller med. Vill ha lite vörme. Var så kallt idag. Ha en fin kväll Kram Pernilla

Systeryster och jag .... sa...

håller med dig
sol och vår

LÁrt de Vivre sa...

Sol, sol, sol så vill vi ha det varje dag

Kram Kajsa

Suz sa...

Våren är här, men värmen är lite gäckande. Det är nog mest vindarna som ställer till det.
Hoppas du har det fint!
Kram
Suz