11 februari 2015

Vi hänger hemma



Vi är fortfarande hemma jag och Johanna. Efter två dagar utan feber så trodde jag att det var dags att gå på dagis idag, hon blev så mycket piggare igår. Men, i natt vaknade jag av att jag nästan brände mig på henne. Hög feber igen. När jag pratade med dagis så visar det sig att halva Johannas avdelning är sjuka i hög feber.

Så, idag hänger vi här hemma i soffan och tittar på film. I stunderna då alvedonen gör sitt, så spelar vi spel, leker och snart ska vi baka. På ett sätt mysigt men jobbigt för lillisen att inte vara kry såklart, men hon är på gott humör ändå.



Igår var vi en vända på bibblan och lånade nya böcker, tur det! Nu har vi en hel hög med nya böcker att läsa, jag var såå trött på de gamla! :)

Stora tjejen kom precis hem från skolan och vill att jag hjälper henne och går igenom en del frågor till ett prov de ska ha på fredag. Snart ska middagen påbörjas och sen skulle vi ju baka som sagt......fullt upp!




13 kommentarer:

HönaPöna sa...

Usch då... det är ju de där sjukdomarna, känns som de är långdragna den här gången!
Ha en skön kväll!

Kim sa...

Stackars lillskrutten! Hoppas hon kryar på sig snart!

Choices by Annie sa...

Usch för hög feber, det har gått häromkring också. Fast just nu är det maginfluensan som går på dagis så gissa om jag är glad att vi har sportlov;)

HOppas hon kryar på sig snabbt.
Fin kväll till dig
Kram
Annie

Bakom dörr nr. 11 sa...

Usch då, mycket skit som går nu.
Hoppas hon snart mår bättre och att ni andra klarar er.
Fin kväll till er.
Kram Pia

Birgit sa...

Det är tydligen nåt som går i hela landet. Vi har tjejerna hos farmor, eftersom vi har haft hantverkare i veckan. De har inte mycket feber, men är hängiga och hostiga, snoriga osv. De blir troligtvis hemma hela veckan.
Hoppas hon kryar på sig snart!
KRAM

anettan sa...

Stackars liten Inte kul när det går såna sjukor. Krya på er. Kram Anette

Flower of Fame sa...

Så tråkigt att hon blev sämre igen. Men på något sätt blir jag lite avis på dig. Den tiden när man hade vab är förbi för mig. Fast när jag vabade hade jag oftast dåligt samvete att jag var hemma. Typiskt att man var så plikttrogen sitt jobb. Mys du på. Ha en fin kväll Kram Pernilla

Unknown sa...

Så söt liten sjukling du har där hemma. Vad duktig du är med ditt detoxande! Skulle vara kul att läsa mer om din kur och hur resultatet blev sedan. Är det den nya metoden som Forever har? Antar att det är den gamla för den nya släpps i dagarna tror jag. Är inte helt säker på vad som skiljer dem åt iof. Heja dig och jag ser fram emot att höra om resultatet! Kram Pernilla

min tekopp sa...

Hoppas att hon kryar på sig snart igen!!

Hannis sa...

Sötnosen! Hoppas att hon piggar på sig snart, jobbigt med feber i flera dagar.

Så hoppas jag att ni klarar er förstås=))

Kram Hannis

dianasdrömmar sa...

Hoppas sötnosen mår bättre nu kram Diana

Melody and M.E sa...

Nog stämmer det att februari är vabruari!
Den där virusen med hög feber går även i Malmö.
Lilla barnbarnet hann vara två dagar på förskolan efter förra omgången med förkylning och hosta, så fick han hämtas igår med 40 gr feber. i morgon får jag rycka in igen och vara en vabbande mormor.
Krya på sig hälsning till dottern!
Kram M.E

Mamma med ambitioner sa...

Stackare där. Feber är inge vidare, de små förstår inte riktigt varför de inte orkar. Hoppas att du klarar dig. Jag saknar tiden då jag och mina pojkar hängde på bibblan. Älskar fortfarande att läsa högt.
Du dina stolar är så fina, blir sugen på att byta ut mina när jag ser dem.
Ha det bäst och njut i smyg av att vara hemma med en sjukling.
Stor kram Kristina