25 februari 2015

En ytterst vanlig onsdag


Jag gillar vardagar....

Jamen jag gör det. Gillar vardagar. Helger med såklart, men jag har verkligen inget emot vardagar. Det har varit en bra dag idag, utan att på något sätt vara speciell eller på nåt sätt annorlunda mot andra dagar. 

En vanlig morgon, en vanlig dag på jobbet och en vanlig kväll hemma. Det har varit hämtning på dagis, skjuts till fotbollen, middagsbestyr och lite diskande. Men i ett lugnt tempo och tillsammans med det där goa ungarna jag håller på att älska ihjäl!

Fast lite party var det i och för sig över denna onsdag, eftersom Johannas gosedjur hade fest! Hon klädde dem fint, vi bakade muffins och sedan dukade vi en bricka och bar upp på hennes rum. Sedan satt vi tillsammans med alla gosedjur i en ring och åt muffins och drack saft och kaffe. Så lite glammigt var det ändå, trots att det var en vanlig onsdag!



Lite ritande hann vi också med efter muffinsätandet. Och Jossan fick en fin teckning när hon kom hem från fotbollen. Så jo, jag tycker det är härligt det där med vanlig vardag. Helt opretantiöst. Och med min nya taktik att inte göra upp tusen planer som skall genomföras, som bara skapar stress hos mig och sedan dåligt samvete för att jag inte gjort allt jag planerat fastän det egentligen inte var riktigt möjligt att genomföras från första början, fungerar bra. Nu är min taktik att jag på vägen hem från jobbet planerar vad jag ska göra. Ett par punkter. Inte mer. Det ska vara möjligt att genomföras och det ska faktiskt behöva göras just den dagen. Lagom mycket för att saker ska hända och för att jag ska känna mig duktig och absolut inte så mycket att det redan från början står klart att detta kommer jag aldrig hinna göra. Det är bara förödande!

Man lär så länge man lever!

Och att njuta av vardagen är en av de viktigaste lärdomarna!


7 kommentarer:

FJÄDERNEJLIKAN sa...

Vilken härlig Onsdag ni hade. :-) Ja det gäller verkligen att inte sätta upp för höga mål i vardagen, man måste hinna njuta också och känna att man är lite duktigt fast man inte hinner allt, man är ju inte ngn övermänniska.:-) Kramizz o ha en lika förträfflig Torsdag/Laila

anettan sa...

Jag gillar också det vardagliga och känner mig sådär alldeles lagom. Vilken härlig dag ni hade. Sen beundrar jag dig som kan styra dig själv så. Jag skulle också behöva jobba på att inte ha för höga mål. Kram Anette

Kim sa...

Låter som en bra onsdag! Hoppas gosedjuren hade det kul och inte är för bakis idag!

The Place To Be sa...

Vad mysigt det låter.

Bra tips där, det ska jag verkligen tänka på. Jag har alltid dåligt samvete för allting. Jag vet att jag måste sluta med det, men lite svårt i praktiken. Så inte göra upp för många måsten helt enkelt!

Kram Malin

Anonym sa...

Ja heja onsdagar även om jag gillar fredagar allra bäst ; ) kram på dig fina Jennica och dottern gahhhhhhh ursöt som sin mor <3 /Sofia

Bakom dörr nr. 11 sa...

Vilken underbar onsdag. Lite vardagslyx med muffins, mysigt.
Kram Pia

Birgit sa...

Klokt! För det är mycket vardag och då blir det ju så mycket bättre om man gillar den. (jag försöker övertyga min man om det *skratt*) Men just nu njuter jag av att det är helg och lov och inte vardag, men det här hälsosamt det med!
Och vanliga onsdagar piffade med gosedjursparty - det är grejer det!
KRAM