12 januari 2015

Veckan har startat



Idag är det måndag och jisses, det har verkligen gått i ett på jobbet! Tycker alltid det är lite 'segt' på måndagar, det tar lite tid att komma upp i varv efter en lugn helg. Men, jag har förstått att ni inte alls tycker att måndagar är den värsta dagen. Det var samma reaktion när jag skrev om måndagar i höstas, den dagen ni gillar minst är tisdagar! Det har jag aldrig tänkt på.

Idag är det i alla fall måndag och jag har jobbat sent, veckohandlat och gjort några ärenden. Nu sitter jag här i soffan en stund, men ska snart packa en väska eftersom jag ska iväg på utbildning tisdag och onsdag. Det ska bli både kul och spännande!

Men, det innebär att tjejerna inte kom till mig igår som vanligt. De stannar kvar hos sin pappa till på onsdag då jag kommer hem igen. Vi försöker verkligen så långt det går att inte ändra på våra rutiner med varannan vecka, men ibland kommer saker upp som vi inte kan påverka. Som en jobbutbildning. Tur att vi kan hjälpa varandra i alla fall, de känns skönt!

Storasyrran träffade jag ju i lördags, och även en snabbis idag, men den här lilla loppan har jag inte träffat på en vecka nu. Längtar och saknar!


Nu blir det lite kvällsmat, sedan packa väskan och så hopp i säng! Hoppas jag i alla fall....det där med att komma i säng i tid är den del av nyårslöftet som går allra sämst....


17 kommentarer:

TITTILINA sa...

Vad skönt att ni kan hjälpa oss och göra det så bar som möjligt för er alla fyra. Det måste vara guld värt!

Och den där lilla loppan alltså - hon blir ju bara sötare och sötare!

Kram

TITTILINA sa...

Hjälpas åt, ska det förstås vara :-)

Mamma med ambitioner sa...

Heja dig!! Hoppas du kom ut på en runda. Att hamna i soffan kan vara en fälla men har man bestämt sig så.
Jag älskar att promenera. Raska långa kliv i min ensamhet. Jag ser många som går tillsammans men för mig är de ensamma rundorna de bästa.
Så kul att åka på utbildning. Hoppas att det blir lärorikt.
Jag är så glad för er som klarar er skilsmässa på bästa sött. Att tänka på barnens bästa är tyvärr inte alla vuxnas prioritet.
Stor kram till dig. Kristina

Hannis sa...

Förstår att du längtar efter liten.

Det där med att komma i säng i tid borde jag satsa på också...
Är hopplös på att börja med saker jag inte ska göra på kvällarna-

Hoppas att utbildningen blir suverän och fylld av mycket roligheter!
Kram Hannis

Flower of Fame sa...

Trevligt med utbildning. Även om det innebär att du får vänta att träffa dina flickor. Så bra att ni kan hjälpas åt med flickorna. Hoppas du kom isäng i tid. Ha en fin dag Kram Pernilla

dianasdrömmar sa...

Förstår att du längtar efter den där lilla sötnosen kram Diana

Hanna sa...

Vad härligt att ni kan samarbeta. Min syster och hennes ex har också en så bra relation efter skilsmässan. Det betyder mycket för barnen.

Choices by Annie sa...

Jag gillar inte heller måndagar, känner mig som katten gustav ;)

Så kul att åka på utbildning hoppas det blir givande.

Att blanda egen skrubb är enkelt men tyvärr har jag inga direkta mått. Allt beror på hur hård/rinnig du vill ha den. Vill du ha den lös tar du mer vätska (olivolja, citron) mindre socker/lavendel. Och tvärt om om du vill ha den hårdare. Det ska vara mest olivolja och minst citron, citron lägger jag endast i för att minska olivoljedoften en aning så den är endast med för doftens skull.

Fin dag till dig
Kram
Annie

Unknown sa...

hihi det är svårt nu efter julledigheten att koma i säng. Vad bra att ni hjälps åt du o ex mannen din. Kram Pernilla

Birgit sa...

Jag har haft en supereffektiv tisdag! Och det hör inte till vanligheterna! Men nu ska jag också komma i säng i tid, kanske läsa lite eller bara surra med min man. Ha det gott! Kram

Ekenäsliv sa...

Lycka till på utbildningen!
O sicken söt liten loppa du har!
Kram Anna

The Place To Be sa...

Vilken fin loppa förstår att du saknar henne!

Skoj med utbildning!

Kram Malin

pillan sa...

Vilken lite cutiepie!!
När jag och Filippas pappa separerade så blev det aldrig att vi körde med någon varannan vecka-rutin... Hon fick liksom välja lite själv:/ Vet inte om det var bra eller dåligt! men i början bodde hon mest hos sin pappa (tror hon tyckte lite synd om honom...) Men sedan Nikki föddes och vi flyttade till hus har hon nästan uteslutande bott hos oss. Nu är hon så stor så till hösten blir det att hon flyttar iväg själv då hon sökt skidgymnasium på annan ort, hjälp!

Ha det så bra, Kram PIllan

LÁrt de Vivre sa...

Det är så skönt när två föräldrar kan komma överens, det måste ju bara vara bäst för barnen....och barnen är ju vårt allt.

Må gott och njut av veckan

Kram Kajsa

bara anna sa...

Så himla skönt att ni kan hjälpas åt när det behövs, du och ditt ex. Det måste vara guld värt.

Har en kompis som separerade i somras och de kan inte kommunicera. Hon vill men han vägrar prata med henne, så allt går genom barnen, superjobbigt.

Hoppas nu du får mysa med dina tjejer i kväll. Kram

Anonym sa...

Gud vad din loppa är söt! Ja vilken vecka phu idag hade vi en tuff dag på jobbet! Hoppas det blir lite lugnare imorgon! kramar Sofia

anettan sa...

Kan förstå din längtan....Kram Anette