11 januari 2015

Storm och mys




Idag blev dagen inte alls som planerat. 
Den blev bättre!

Idag skulle jag fixa färdigt på Johannas rum var planen. Men istället fick jag oväntat besök av min stora tjej som var hos mig medan lillsyrran var på fotboll och sedan på simhallen med sin pappa. Hon stannade hela dagen och vi bara hängde i soffan, tittade på tv och pratade och skrattade. Sen fick hon ett ryck och gjorde kladdkaka som vi moffade i oss. En hel. Som sagt, inte alls som planerat. Men sååå mysigt vi hade det! Det var kvalitetstid i ordets absolut mest korrekta bemärkelse! Vad jag älskar denna tjej!

Jag fick plockat ner julen i alla fall och granen åkte ut. Skönt! Nu flyger den förmodligen runt i trädgården i stormen. Som det blåser och stormar ute! Jisses!

Men men, nu är klockan mycket och jag ska hoppa i säng! I morgon är en ny dag.


10 kommentarer:

Choices by Annie sa...

Så härligt med oväntat besök, och Johannas rum finns ju kvar till att fixas med en annan dag;)

Hoppas ni inte blåste bort i stormen, här blåste det lite obehagligt mycket i natt men vi har kvar vår ström och vi har inga översvämningar så Egon var trots allt ganska snäll mot oss. Dock ser det lite kaosaktigt ut i trädgården lite saker som flugit runt men tror inte det är någon större skada på något (hoppas jag inte)

Fin söndag till dig
Kram
Annie

Flower of Fame sa...

Så trevligt att ni fick en hel mysiga tillsammans. Johannes rum finns ju kvar. Här har det stormat ordentligt i natt. Hoppas det lugnar sig idag. Ha en fin söndag Kram Pernilla

Hannis sa...

Så mysigt!
Satt här och flinade när jag läste.
Härligt att ta tiden för bara er en stund.
Och godsaker behöver man också=))

Kramen Hannis

Melody and M.E sa...

Tänk om det oplanerade alltid vore så där mysigt, då skulle jag inte ha något emot att mina planer går i stöpet då och då…
Här har jag nyss varit ute och rest upp mina krukor i trädgården! Jösses vad det stormat!
Önskar dig en fin söndag!
Kram M.E

Husbilen Tuzzen sa...

Ibland är det oplanerade det bästa :-)
Kram Helén

Hemma på Ekbacken sa...

låter som en toppendag. Jag älskar när det blir en oväntad mysdag här. Det är dom dagarna man minns bäst.
Kram Linda

dianasdrömmar sa...

Mysigt med oväntat besök av dottern kram Diana

Queen of Kammebornia sa...

Ja, oj, vad det blåser! Varma kramar till dig!

anettan sa...

Härligt när det blir så spontant,det låter jätte mysigt. Kram Anette

Birgit sa...

Mysigt! Sov gott! Kram