06 januari 2015

Mjukstart



Så var det gjort!

Första arbetsdagen avklarad! Och den gick bra, det var väldigt lugnt på jobbet, de allra flesta börjar på onsdag. Men det var skönt med en mjukstart, gå igenom alla mail som kommit och planera kommande veckor. Kändes helt ok faktiskt!

Efter jobbet blev det en tur till IKEA. Behövde lite förvaring till Johannas rum, det blev en förvaringslåda att ha under sängen. Det blev också sängben till min säng, eller rättare sagt mina madrasser som just nu står direkt på golvet, förvaringslådor även till mig, galgar till Johanna och en liten fin glasflaska som jag hittade på fyndavdelningen.

I kväll har jag mest tagit det lugnt hemma i soffan, men i morgon ska jag göra det sista i Johannas rum. Köpte också sopsorteringskärl att ha i vaskskåpet, så nästa rensa-och-göra-iordning-projekt blir nog köket! Lika bra att fortsätta så länge fixa-och-dona-rycket håller i sig! :)



4 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Det känns skönt när man får gjort sådana saker. Jag behöver snart till Ikea för att köpa nya ljus. De är snart slut. Ha en fin dag Kram Pernilla

Kim sa...

Det var värst vad du organiserar! Man kan tro att du är Lina! :)

Finurliga fröken sa...

Härligt att ha de gjort. Och att börja lite lugnt. På torsdag börjar prinsen i skola men jag som är sjukskriven gör inget. Men lite mer rutiner blir skönt. Jag planerar att rensa hela hemmet på onödigt skit och fixa till de. Kram

Choices by Annie sa...

Så skönt att få saker gjorda. Vi är också i röjar och rensar taget här hemma. Känns så skönt, fast lite jobbigt att allt blir så rörigt.

Bra att du inte använder parfymerat tvättmedel, det är faktiskt ganska onödigt. och du sköljmedel får ett helt eget inlägg så håll ögonen öppna;) Sen att det är precis 1.2 liter citronvatten som jag dricker beror helt på att det är så mycket vatten som min tillbringare kan ha i sig;) Så det fanns en mycket enkel förklaring till det;)

Fin dag till dig
Kram
Annie