26 november 2014

Fem för fem


En av mina allra bästa vänner är Nellie, hon känner mig innan och utan och det finns inte mycket som hon inte vet om mig. Ibland vet hon saker om mig som jag inte vet själv! En sak som hon vet är att jag gillar listor! Så nu har hon utmanat mig med en lista från sin blogg, "Fem för fem".

Kika gärna på Nellies blogg, Flying Hippo. Hon skriver mycket om livet, träning och hälsa. På ett väldigt mänskligt och naturligt sätt, inte sådär hurtigt och påtvingat som jag tycker att många andra hälsoprofiler gör. Nej, Nellie är en av få människor jag känner som på ett helt naturligt sätt lever sunt och hittar sina egna vägar till att göra det.

Till frågorna då:

Vilket livsmedel kan du inte leva utan?
Mejeriprodukter! Det som alltid finns i kundvagnen när jag handlar är mjölk, filmjölk, naturell youghurt och kvarg. Kanske inte så upphetsande, men jag märker att om det saknas i kylen så funkar det inte riktigt. Och ägg! Jisses, vad mycket ägg jag äter!

Godaste efterrätten?
Älskar glass! Sådär lite halvsmält.....mums!

Vad tränar du helst en dag då du har all tid i världen?
Jag gillar verkligen gruppträning till musik, det gör mig grymt laddad och glad! Inte för krånglig koreografi, som gör att jag inte kan köra full ut. Men ett riktigt bra pass med riktigt bra musik, då känner jag ren lycka!

Bästa träningsredskapet?
Använder inte träningsredskap direkt i min träning, kör mycket med kroppens egen vikt. Men i Portugal så testade jag kettlebells och det gillade jag, kändes kraftfullt på något sätt.

Vad är du tacksam för just nu?
Att jag inte har några större orosmoln på min himmel. Att jag har det bra helt enkelt. Trivs på jobbet, trivs hemma, har de finaste barnen, underbaraste vännerna och familjen. Jag är tacksam för mitt liv helt enkelt.

5 kommentarer:

Sallys hus sa...

Hej hej!
Tack för din fina kommentar!
Den värmde..
Vilken rolig läsning om dig..
Gruppträning till bra musik gilla rjag med. Tyvärr är spinning det enda min fot fixar...annars älskar jag gympa med koreografi Typ lite airobic..;)
Ha en fin forstatt vecka!
Kram Katarina

Hannis sa...

Vad härligt att läsa att du är tacksam för ditt liv!
Tacksamhet är en fin känsla.

Så fnissar jag lite åt både glassen och mjölken.
För är det något jag måste ha så är det mjölk! Och gärna glass, halvsmält med nougatsås=))

Kramen Hannis

Flower of Fame sa...

Kul att läsa att du trivs med ditt liv. Ägg kan inte jag vara utan. Så gott. Din känsla att träna i grupp till musik håller jag med om. Även om jag inte gör det längre. Förr tränade jag spinning fyra dagarvode veckan. Det gav mig en sån kick. Men nu har jag löpning till bra musik som min bästa träning. Ha en fin dag Kram Pernilla

Birgit sa...

Då ska jag kolla in hennes blogg! Och listor är ju så kul :-) Håller med - mejeriprodukter!

Nellie - the Flying Hippo sa...

Ja, träna till musik, det är kul! Tack för fina ord vännen! 😘