27 augusti 2014

En fin morgon


 Solen strålar in genom mina fönster här på morgonen. Trädgården är daggvåt och jag ser att det är 11 grader ute. Jo, det är väl så att det börjar bli höst även i min värld. Men en morgon som den här, när solen visar sig direkt på morgonen gör mig glad och det känns ok att värmen har försvunnit. Solen gör mig glad!

Klockan är bara strax över sju. Lilla tjejen är redan färdig med sin frukost och ligger i soffan och kollar barnprogram. Stora tjejen är på sitt rum och gör sig ännu vackrare än vanligt, i dag är det skolfotodags i skolan! Och det kommer man ju ihåg hur viktigt det var....

Jag fick en stunds oväntad paus såhär på morgonen, det händer inte varje dag precis. Men en liten stund att sitta med min kaffekopp i lugn och ro och säga god morgon till er. Det bådar för en bra dag!

Hoppas solen skiner även hos er och att ni får en riktigt härlig dag!


12 kommentarer:

anettan sa...

Härliga morgon. Det börjar gå mot höst men igår var det faktiskt sommarfint här hemma. Jag håller tummen för sol idag igen. Kram Anette

dianasdrömmar sa...

Vilken härlig morgon kram Diana

Kim sa...

Låter mysigt! Det ska bli fin dagar nu ju! :)

Hannis sa...

Skönt med en sån lugn start.
Det behöver man, då blir resten av dagen lika bra!

Kram Hannis

bara anna sa...

Här skiner också solen, fantastiskt skönt. Jag packar ljusbeställningar och i eftermiddag blir det att packa ner saker inför flytten. Mycket packa nu alltså...
Ha en skön dag!

Anonym sa...

Ja man får passa på att njuta!
Pappa och jag ska måla gavelspetsarna.
Mamma

Sallys hus sa...

Ååå va gulligt!
japp visst minns man hur det var då det var dags för skolfoto..;)
Det är underbart att kunna ta det lite lugnt på morgonen.
kram Katarina

Husbilen Tuzzen sa...

God morgon till dig också. Jag hoppas att din dag fortsatte i samma lugna stil.
Kram Helén

HönaPöna sa...

Låter som en skön start på dagen... här har solen lyst hela dagen och man kan ju inte annat än vara glad!
Fin eftermiddag till dej!

Flower of Fame sa...

Det har varit en underbar dag. Hoppas det även är så i morgon. Ha en fin kväll Kram Pernilla

Anonym sa...

Godmorgon min fina vän eller godkväll just nu! Hoppas du och tjejerna hade en bra dag! kram Sofia

LÁrt de Vivre sa...

Härlig morgon, man blir extra glad och energisk när solen vill skina när man går upp

Kram Kajsa