11 juli 2014

Pyssla om mitt hus


Just nu ser det ut såhär hemma hos mig.... En himla röra helt enkelt! Håller på att måla gaveln på mitt hus, och övriga delar som är trä. Samt garaget. Jag har duktiga målare som gör det till mig, ibland får man inse sina begränsningar! Dessutom så byter de ut det trä som är gammalt och skruttigt. Skönt!

Just nu känns det lite rörigt, kan jag tycka....men samtidigt så är det en otroligt skön känsla. Det känns verkligen som om jag gör något som är bra för mitt hus. Och jag älskar ju mitt hus! Det kommer verkligen att bli fint, det ser jag redan nu!



Ser verkligen fram emot när ställningen är borta, när alla träplankor som ligger i hela trädgården är borta och jag kan börja ställa i ordning. Piffa! Jag gillar att piffa! :)



5 kommentarer:

Kim sa...

Ska bli kul att se resultatet. Det kommer att bli fint det där!

LÁrt de Vivre sa...

trots rörigheten för stunden så är det slutklämmen som ger utdelning, Det kommer bli så bra när det är klart

kram kajsa

Mycket annat & lite betong sa...

Så skönt att slippa göra det där själv! Det blir ju jättefint. Och som du säger, bra för huset.
Vi har också rörigt i trädgården. Vi bygger ett vedförråd och har plockat fram allt virke vi har och försöker använda det nu. Sen ska det bli ordning...

Kram Agneta

Choices by Annie sa...

Visst är det en skön känsla det där att investera i sitt hus. Men tänk om det bara kunde gå liiite fortare.
Här har vi sagt hej då till våra arbetare och dräneringen är färdig, lämnat trädgården i totalkaos, men nu snart kan jag börja piffa, för det är ju som du säger det är ju det som är det roliga;)
Fin kväll på dig
Kram
Annie

anettan sa...

Inget kul när man är mitt i det men sen när det är klart då är det skönt. Du har något att se fram emot. Kram Anette