26 juli 2014

Home sweet home


Nu är vi hemma igen! Det blev en härlig första dag då vi hann med förvånansvärt mycket trots att vi mest tog det lugnt. Vi hann baka scones till frukost, köpa en tackpresent till tjejen som passat vår kanin, hämta hem vår lille kaninkille, fika med tjejernas pappa, handla mat till ett ekande tomt kylskåp, Jossan var med sina kompisar, äta middag och mysa framför tv'n.

Och så var vi och tog ett kvällsdopp i underbara Barsebäcks Hamn. Såå härligt! Jag som oftast tycker att kvällsdopp låter så härligt när man är hemma - men som brukar ångra mig när jag kommer ner till havet då jag tycker det räcker att doppa tårna - badade också och tyckte det var underbart skönt!

Borta bra men hemma bäst helt enkelt!

8 kommentarer:

Birgit sa...

Välkommen hem :-)
Hoppas ni haft en bra vecka och att den blev precis som förväntat! Men det är ju alltid skönt att komma hem!
I sommar är det verkligen perfekt för badning. Jag har aldrig badat så mycket som jag gjort i år. Lovely!
Men idag blev det en vända på stan och nu håller vi oss inne och slöar.
Ha det gott! Kram

Choices by Annie sa...

Verkligen en fantastisk bild det där och väldigt skönt att bada när det varit så här varmt.

Kram
Annie

Mycket annat & lite betong sa...

Skönt att vara hemma!
Det där med kvällsdopp låter väldigt bekant...

Kram Agneta

Maria sa...

Mys framför tv:n? Menar du bokstavligen eller tv-program på datorn ;-)? Härligt att ni har haft det bra, antar att tjejerna har berättat om vår fantastiska dag i Sthlm. Hör av mig om en middag snart! Kram

Jennica... sa...

Hahahaha!
Maria: jag menar bokstavligen framför tv'n....jodå, en sådan har hittat hit nu! :)

Therese sa...

Velkommen hjem! Så fint det er at det kjennes godt å komme hjem også, jeg pleier å tenke at jeg er heldig når jeg føler det slik.

Fortsatt god sommer.

Flower of Fame sa...

Håller med dig att hur härligt det än är borta är det ändå bäst att få komma hem. Ha en fin kväll Kram Pernilla

Kim sa...

Nej, borta bäst, vi ville inte alls åka hem! Bästa semestern!!