19 juni 2014

Dagens mantra

 
 
Idag är det mulet, blåsigt och lite regnigt och jag blir lite sur över att sommaren försvann där för ett tag. Retar mig på att det kommer att bli en regnig kväll då jag tänkt gå på Friskispass utomhus. Tycker att det är tråkigt att det blir sämre väder när det närmar sig midsommar. Blir lite smågnällig helt enkelt.....som jag alltid blir när vädret blir sämre....
 
Men - det får jag faktiskt sluta upp med! Skärpning!
 
Det går att gå på Friskis utomhus även när det regnar!
Det är inte säkert att det regnar i morgon!
Jag ska ha en myskväll tillsammans med min stora tjej!
Vi ska fika jordgubbar i eftermiddag på jobbet!
Jag har köpt en ny klänning till morgondagens fest!
 
Det finns mycket, mycket, mycket att vara glad över! Även när det regnar! :)
 
Så - Focus on the Good!



5 kommentarer:

Hannis sa...

Eller så kan man som jag vara glad över regnet som föll idag eftersom att jag rullat ut gräsmatta i lotten=)) Och den behöver myyycket vatten!

Det är bra att fokusera på annat.
Det blir mjukare då.

Hoppas att du får en alldeles fantastisk midsommar/Stor kram Hannis

Birgit sa...

Helt rätt tänkt! Och du ska ju iväg på en solresa sen, så du kommer att få sol. Vädret kan man inte göra så mycket åt, njuta när det är på topp och göra det bästa av situationen när det inte är det :-)
Kram

Villa Ell sa...

Ja lite typiskt är det väl att regn moln ska komma just över midsommar!
Men du har rätt bara att fokusera positivt och träna ute med regn ja då
Är det mycket syre i luften och det är bra!
Önskar dig en glad midsommar
Kram Sandra

Flower of Fame sa...

Härligt med fokus on the good. Håller tummarna för en fin midsommar. Ha en fin midsommar Kram Pernilla

Cissi sa...

Helt rätt tänk! Bättre att fokusera på det positiva - och kan ju bli en bra midsommar även om det kommer lite regn... ;)