19 april 2014

En riktigt ljuvlig dag

  

Vilken absolut ljuvlig dag det är idag! Solen skiner från en klarblå himmel. Överallt hör man barn som skrattar och människor som pratar. Jag hör att bilar tvättas, gräsklippare som gör att det doftar nyklippt gräs, porslin som skramlar och vittnar om utomhuslunch och högtryckstvättar som går på högvarv. Vårljud! Nästan sommarljud faktiskt.... Jag älskar denna tiden! När man liksom vet att allt det underbara ligger framför en. De allra första varma dagarna, då man kan vara ute i t-shirt och känna solen värma.

Nu är det dock hög tid att gå in och ta en dusch, för nu väntar påskmiddag hos mina föräldrar!

 

6 kommentarer:

Fröken Grön sa...

Kan bara hålla med om lyckan man känner när man tänker på att hela den ljuva säsongen ligger framför en.
Hoppas du får en fortsatt fin påsk!
/Anna-Karin

Hannis sa...

Jag satt i en trädgård igår hemma hos en vän. I solen och fick allt levererat till min stol.
Skulle kunna vänja mig vid det=))
Den här tiden är den bästa!!

Hoppas att du får ännu en njutar-dag idag/Kram Hannis

Flower of Fame sa...

Visst är det underbart nu. Vädret gör en så glad i hela kroppen. Ha en fin påskdag Kram Pernilla

Home2tiny sa...

Helt ljuvliga dagar, som gjorda för att tanka energi o ha det skönt. Nu är det absolut den bästa tiden på året. Ha en fortsatt mysig o skön påsk. Kramisar Tina

Melody and M.E sa...

Nu skulle man vilja att dagarna gick i slow motion så att inte den där sensommaren helt plötsligt står för dörren!
Önskar dig god fortsättning på påsken och hoppas att solen lyser även på annandagen!
Kram M.E

Birgit sa...

Ja, det är härligt! Men vi åkte ju ännu längre norrut, och fick lite vårvinter - härligt! Men idag åker vi hem. Nu ska jag ut på promenad, kan inte somna om :-) Kram