30 november 2013

Utvilad

Sov länge idag. Jättelänge. Så himla skönt! Låg och mornade mig länge, hasade mig ner i köket och gjorde kaffe extrakryddat med kanel och kardemumma. Doftar underbart! Lite fil och en knäckis på det och jag började känna mig som människa igen. Nu har jag gjort dagens måsten som vikt lite tvätt, tömt diskmaskinen och plockat undan lite. Nu är det dags för julmusik, mer kaffe och så upp med alla ljusstakar och stjärnor. Nix, det är inte uppe här än! En "regel" håller jag hårt på och det är att inga ljusstakar eller stjärnor tänds före första advent! Däremot har jag ju redan tjuvstartat med glöggen, pepparkaksbak, julgodisbak och de första julklapparna är inköpta.


Dagens mysigaste överraskning stod min äldsta dotter för då hon stack in huvudet och sa hej och gav mig en massa kramar! Hon är ju hos sin pappa denna veckan men hade sovit över hos en kompis i natt. Nu skulle de ut och sälja ljus och de fanns hos mig. Hon och hennes kompis kämpar på med allt de ska sälja till både fotbollsklubben och klassen. Det samlas till fotbollsläger och klassresa.

Sedan ska en champagneflaska slås in i cellofan och pyntas för att bli en present att tas med på festen ikväll. En bra lördag helt enkelt!

Önskar er detsamma!

4 kommentarer:

Finurliga fröken sa...

Önskar dig en underbar första advent! Kram

TITTILINA sa...

Advent, ja det är mysiga tider det. Jag har inte heller hunnit klart med adventsstöket ännu. Får ta tag i det idag igen. Men man kanske skulle slå till på lite sömn först?

Kram

Anonym sa...

hoppas du hade en toppen kväll igår?! varm kram Sofia

Home2tiny sa...

Hoppas du hade en riktig toppenkväll. Önskar dig en mysig första advent. Kramisar Tina