17 november 2013

Kalasdag

Idag har jag haft mina föräldrar och min syster här för lite kalas och fira min födelsedag. Det blev en mysig dag! Jag bjöd på brunch och det blev scones med tillbehör, äggröra, bacon och prinskorvar, grönsaker och juice. Efteråt blev det kaffe, kakor och choklad. Tanken var att det skulle vara rätt enkelt att göra eftersom jag inte hade så mycket tid för förberedelser, men tyvärr blev det lite stressigt ändå. Gillar inte när det blir det, jag lägger ner en del tid nu för tiden på att försöka förbereda och planera för att slippa stressa. Därför känns det alltid lite misslyckat när jag inte riktigt lyckas. Men men, det var inget som gjorde att vår dag tillsammans blev misslyckad i alla fall, tvärtom - vi hade supermysigt ihop!

Jag hade tänkt visa en bild på mattan och lampan jag fick i present men ljuset är ju så kasst nu, vilket gjorde att bilderna blev supersuddiga. Därför blir det en några dagar gammal bild ut från mitt köksfönster istället. Det känns inte som om det är mitten av november direkt!


Nu ligger jag i sängen med en snusande 4-åring bredvid mig. Jossan har sin bäsist som sover över här och då ville Johanna också sova över, så nu gör hon det - hos mig!

Sov gott alla!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter som en toppen lördag fina Jennica. Ja jag sög verkligen i mig kommentaren på systemet! ; )
Hoppas du får en kanonsöndag kram Sofia

Hemma på Ekbacken sa...

Härligt att samla familjen på mat och firande. För mig ger det alltid energi.
Visst har vi en härlig november, bara att fylla på så mycket energi som möjligt.
Kram Linda

TITTILINA sa...

Nä man kan verkligen inte fatta att det är november nu... Jag börjar oroa mig för hur det kommer att se ut i maj... Snö?

Och små fyraåringar som sover över och som man kan snusa på - det är livet det.

Kram

Kim sa...

Tack för kalaset, kuligt!