16 oktober 2013

Spadrömmar


Jag älskar verkligen att vara på spa! Jag älskar att få behandlingar, jag älskar känslan av att detta är en stund bara för mig, jag älskar dofterna, jag älskar stämningen som är sådär lite tyst och dämpad och jag älskar känslan av att det känns så oerhört lyxigt att få unna sig själv att bli ompysslad på bästa tänkbara sätt!

Jag har bara varit på ett spa och det är Varbergs kurhotell. Jag har varit där tre gånger och har varit väldigt nöjd alla gånger! Jag tycker mycket om deras relaxavdelning och de har fantastiskt god mat. Hotellet ligger också helt underbart ända nere vid vattnet, väldigt vackert! Däremot är rummen kanske inte så roliga, men jag har känt att det inte har varit så viktigt. Själva spadelen har varit viktigast för mig.


Men nu har jag fått upp ögonen för ett annat spa, även det i Varberg faktiskt! Varbergs stadshotell Asia spa heter det och bilderna därifrån ser helt underbara ut! Helt fantastisk miljö!





Och rummen, som jag tidigare inte känt spelat så stor roll, ser så underbara ut att jag nu helt plötsligt bara vill bo i ett av dem! Rund säng och bubbelbadkar mitt i rummet....kanske lite knas men himla fint ändå!



 Som sagt, helt underbara miljöer som jag gärna hade upplevt själv eller tillsammans med en riktigt god vän. Få behandlingar, äta gott, dricka te uppkrupen i en mysig soffa och läsa bok eller bara prata bort flera timmar.


10 kommentarer:

Sinta sa...

Åh, det ser verkligen helt fantastiskt ut! Hoppas du får möjlighet att åka dit och njuta snart! :)

Coquina sa...

Ser helt underbart ut =) Ny tävling på min matblogg så kika gärna in där och tävla =)

Unknown sa...

Waow så himla fint! Det var där som "Att vara någons fru" varit på alldeles nyss, va? Det såg helt fantastiskt ut på hennes bilder. Jag vill med åka dit! Måste in och kolla deras sida...
Kram
//bara anna

Birgit sa...

Wow! Ser ju superhärligt ut!! Vilken lyx!!
Sv: Va kul att du hakar på "godisutmaningen" :-) Är inne på dag 3 och just nu är energinivån alldeles för låg.... hem och äta mat blir det!!
Ja, det där med att svika sig själv... om du bara visste hur många gånger jag och Katarina har utmanat varandra, misslyckats,börjat om igen, peppat varann osv. Just nu går det riktig bra!
Så stor peppkram från mig!!
HEJA!

Nellie - the Flying Hippo sa...

Helt underbart! Dit hade jag absolut kunnat tänka mig att åka. :) Kram

Home2tiny sa...

Spa är helt underbar avkoppling både för kropp o knopp. Jag har varit på båda ställena o jag måste säga att Asian Spa är ett strå vassare. Kramisar Tina

mina finaste. sa...

Nu blev jag också sugen! Stadshotellet har jag varit på några gånger och det är mysigt. Såg att ett gäng bloggare var där nyss och la ut massa fina bilder :) kram, kram

ikas sa...

Asian spa i Varberg, dvs det du nämer i inlägget valdes till årets spa 2013 och jag har bara hört gott om det. Skulle gärna åka dit. Nu ska jag istället till Hotell Tylösands spa nästa helg. Inte fy skam det heller ;O)

TITTILINA sa...

Har oxå kollat in det där plejset sista tiden. Där hade jag kunnat tänka mig en helg eller två.

Kram

Frida G Svensson sa...

jag känner verkligen hur hela min kropp och själ är i behov av spa. värme, knåd, doftande oljor och fullkomlig avslappning!