27 oktober 2013

Dörrvakt


Idag fixade jag och tjejerna till en pumpa som vi har utanför dörren. Det är faktiskt första gången som vi gör det! Vi har aldrig firat Halloween hemma. Jossan har varit bjuden på något Halloweenkalas eller fest när hon var mindre, men inget mer än så. Jag har dessutom en förmåga att glömma bort att det är Halloween, så när små spöken och andra läskiga monster ringer på dörren och säger "Bus eller godis"....då har denna tanten inte så mycket att erbjuda! Får köpa hem lite godis i veckan tror jag....vill ju inte vara den trista tanten som bara ger bort clementiner och russin! :)

Men vår pumpalykta blev riktigt fin! Det var Jossan som gjorde det kreativa jobbet, jag stod mest för urskrapandet av innandömet... Den har lyst fint under kvällen och nu vaktar han vårt hus!

12 kommentarer:

Hannis sa...

Jag tycker det är lite coolt med såna lyktor! Min granne hade ställt tre stycken på sin uteplats som lös lite lagom läskigt=))

Jag är den där tråkiga tanten, hehe.
Har aldrig godis hemma just när barnen ringer på.
Kram Hannis

TITTILINA sa...

Vilken fin dörrvakt! Det är mysigt det där med pumpor tycker jag.
Det kommer vara fler pärlsöndagar i Malmö om du bil åka dit med tjejerna. Söndag vecka 45, 47 och 49 kl 11-15.

Kram

dianasdrömmar sa...

Fin, vi har också en på trappen :) kram Diana

Kim sa...

Snygg! En pumpa har vi skaffat, men än så länge okarvad... får se hur det utvecklar sig!

Husbilen Tuzzen sa...

Hu, vilken läskig dörrvakt ;-) Men väldigt fin! Vi har aldrig haft någon pumpa på trappen, men det ser mysigt ut.
Kram Helén

TIDSOPTIMISTEN sa...

Jättefin pumpa, tror aldrig vi gjort någon sån och vi har heller aldrig brytt oss om att fira Halloween direkt. Missade "godis" första året vi bodde här i huset men det gör vi inte om en gång till för de små busarna kastade ägg på fönstren och i brevlådan när vi inte hade nåt att bjuda på - en läxa som man nu lärt sig....ha ha ha

Kram Ullis

Home2tiny sa...

Fin o cool dörrvakt. Nu när killarna blivit stora firar vi inte hallowen längre, så jag har nog blivit den där trista tanten (hemska tanke). Kramisar Tina

Unknown sa...

Vi firar inte Halloween men en sån där fin lykta skulle jag gärna vilja ha på verandan.
Kram
//bara anna

Anna Margareta sa...

Vi har heller aldrig fixat inför Halloween men i år har vi i alla fall köpt en pumpa liks stor som lilltjejen. Och godis, det får man nog också införskaffa även om det finns risk för att det är uppätet innan ungarna kommer och ringer på dörren.

Kram

Min plats i solen sa...

Vilken läcker och skrämmande dörrvakt! Det är bara de riktigt modiga som kommer våga sig fram till er dörr. ;)

Jag hoppas att allt är bra med er och att stormen har varit snäll mot er?

Ta hand om dig kära vän!

Kram Lotta

Birgit sa...

Tjusigt! ! Hos oss blir det nog inga pumpor i år om inte Jane får nåt ryck:-) Är du med på veckans utmaning då? 500 squats på en vecka!
Tack för alla uppmuntrande ord om min träning och så! Det är kul för nu går det bra! Och det kommer du snart att göra för dig med- jag tror på dig! Tillfällig svacka bara! Ha det gott! Kram

Finurliga fröken sa...

Vilken underbar dörrvakt! Jag har alltid velat göra men aldrig gjort..... kanske nästa år. Som vanligt. Kram