14 september 2013

Indiansommar


Är det detta som kallas indiansommar? Eller brittsommar? Oavsett så är det ju helt ljuvligt! Solen strålar från en blå himmel med tunna vita moln och det är nästan vindstilla. Det är 22 grader varmt och jag och Johanna sitter ute i trädgården och myser. Hon i t-shirt och tights och jag fortfarande i pyjamas. Hon ritar och jag bloggar. Stora tjejen sover fortfarande. En helt underbar lördagsförmiddag!


Idag är det fullt upp, så därför är det lite extra mysigt med en lugn förmiddag. Bara roliga saker i och för sig, men om ett par timmar kommer det att gå i ett! Först ska vi köra till en arbetskamrat till mig och få blommor, de ska göra om i sin trädgård och ska gräva upp en massa växter. Onödigt att kasta tycker jag som dessutom vill ha mer växter. Win-win för båda!

Efter det ska Johanna leka en liten kompis från dagis. Där blir det nog en fika för mig, för Johanna vill inte att jag lämnar henne. Får väl se hur länge det håller i sig.

Ikväll blir det bio! Det blir första gången för Johanna! Josefine ska gå med sin kompis och jag och Johanna går tillsammans, det blir olika filmer. Inte så svårt att lista ut kanske, svårt att hitta en film som både en 4-åring och en 13-åring tycker är kul!

Sedan skulle jag tro att vi däckar hemma i soffan alla tre! :)


Jag måste bara visa! Johanna sådde frön från en påse med sommarblommor i våra zinkbaljor i somras. Nu har de verkligen tagit fart så nu i september blommar både klöver, blåklint och blåklockor!

Ha en riktigt fin lördag!



1 kommentar:

Kim sa...

Grymt väder i lördags! Igår tajmade vi regnet perfekt med en långpromenad mellan skurarna. Vilken film blev Hannis första?