23 september 2013

En ledig dag

Bild lånad från Högevallsbadet

Idag var båda tjejerna lediga på grund av studiedag på skolan och planeringsdag på dagis. Jag passade på att ta en semesterdag så att jag skulle kunna spendera dagen med dem utan att känna ett tvång att ta fram jobbdatorn, kunna vara ledig helt utan dåligt samvete. Det blev en härlig dag!

Målet för dagen var att åka in till Lund och spendera dagen på det nya äventyrsbadet där. Vi har varit där en gång tidigare tillsammans och jag gillar det. Det är lagom stort och mycket att göra, både för 13-åring och 4-åring, vilket kan vara rätt svårt att få till annars. Josefine hade sin kompis med sig och vi fyra är vana att göra saker ihop och det funkar superbra!

Det blev extra bra att vara där mitt på dagen en vanlig måndag eftersom det inte var så trångt och stimmigt. Det simmades, hoppades, plaskades, åktes rutschkanor och vildfors, det klättrades på klättervägg, det hoppades från kanten, det mystes i varm pool och det fikades. En riktigt bra dag! Vi var alla supertrötta när vi körde hem, man blir verkligen helt slut av att vara på badhus!

Kvällen fortsatte i sakta mat med lite film, lite middag, lite bus och lite mys. Underbart skön start på veckan! Och nu sitter jag här och försöker få ihop att det inte är måndag i morgon, utan tisdag. Jag tror att jag kommer att vara "fel på det" när det gäller dagarna hela veckan! :)


Bild lånad från Högevallsbadet

10 kommentarer:

Hannis sa...

Vilken skön start på veckan!
Tänk om man kunde få ha det så jämt.
Jag är galen i vattenland, blir nästan mer lycklig än syskonbarnen när jag tar med mig dom på sånt=))

Hoppas att du får en bra dag och inte blir för vilse i tisdagen/Kram Hannis

dianasdrömmar sa...

Mysigt, låter som en perfekt start på veckan :) kram Diana

Björn sa...

Som sagt en bra start på veckan.

Unknown sa...

Riktigt god dag.

Tina sa...

Det var en go start på veckan!

Kramen

Kim sa...

Vilken bra måndag! Men jo, nu kommer du vara fel i dagarna. Är man ledig en måndag (eller mitt i veckan) så går det liksom inte att rätta till sedan. :)

Husbilen Tuzzen sa...

Vilken underbar måndag! Då gör det inget om resten av veckan blir "fel".
Kram Helén

ikas sa...

Mysig dag!

Anonym sa...

hej min fina bloggvän. vilken mysig dag ni verkar ha haft det. vi njuter av Rhodos klarblå himmel hela tiden underbart. bella trivs på bamseklubben och Zimon går på Fun break och träffar kompisar : ) varm kram Sofia

Birgit sa...

Äventyrsbad är ju så himla roliga! Lät ju som en hellyckad dag :-)
KRAM