25 september 2013

Att inse fakta


Då har det blivit dags även för mig. Dags att inse att jag inte längre kan ignorera det faktum att jag blivit - lite - äldre. Att jag har fått ålderstecken. Huua! Det som hänt är alltså att jag inte ser riktigt bra när jag läser, mina armar räcker inte till längre. Om man säger så. Ni är säkert några som känner igen er. Jodå, erkänn nu! :)

Så, det blev ett besök hos optikern för synundersökning och att prova ut glasögon. Jisses, det var inte lätt! Det finns ju hur många bågar som helst! Till slut fastnade jag, något överraskande för ett par svarta bågar. Fick tummen upp på dessa av både mina barn och av mina vänner, så de fick det bli!

Och vilken skillnad! Jag ser ju! Speciellt märks det när jag ska läsa på kvällen, när det är lite "skumt" ljus. Eller att jag nu kan läsa innehållsförteckningen på olika förpackningar, vilket varit en omöjlighet tidigare.

Man kan ju fråga sig varför jag väntat så länge.... Det är faktiskt inte för att jag inte gillar glasögon i sig, jag kan tycka att det är riktigt snyggt. En fin accessoar. Det är mer känslan av att det är åldern som gör att jag inte ser lika bra längre....vem vill liksom konstant bli påmind om att man blir äldre!?

Men men, nu är detta steget taget och det känns riktigt bra!


Det var fler än jag som gillade mina nya glasögon!



9 kommentarer:

Kim sa...

Ska bli mycket spännande att se dem live!

Birgit sa...

Ja, det är inte lätt när man känner sig som 25!! :-)
Sv: Jag är jättenöjd med det nya utseendet på bloggen, men jag vill ha in egna bilder, men jag behöver hjälp till det...
KRAM

Fru Sederblad sa...

Snygga brillor! Och ja, jag har också brillor. Läsglasögon... och med dem på kan jag läsa vissa innehållsförteckningar...

Hannis sa...

Vilken sötnos!

Jag har glasögon och linser.
Och ju äldre jag blir dessto mer använder jag glasögon, mest för att jag samlat på mig flera par och tycker att det är snyggt nu. Det gjorde jag inte när jag fick mina första glasögon=))

Dom var snygga dina brillor!!
Kram Hannis

Husbilen Tuzzen sa...

Klart man vill skjuta ålderdomen framför sig så långt det går. Fina bågar. Får vi se lilla sötnosens mor, tillika bloggerskan, i dem också?
Kram Helén

dianasdrömmar sa...

Snygga, misstänker att det är dags för mig också snart ...kram Diana

ANNETTE sa...

Ja, vi är ju i den åldern nu. Jag köpte nya precis och en ny värld har öppnats, så skönt!
Ha en bra helg!
Kram

TIDSOPTIMISTEN sa...

Jättesnygga bågar liknar ett par jag kikat på från Carerra, måste också byta nu - ögonen förändras och jag har brytningsfel och har haft glasögon sen jag var 20. Nu ser jag helt plötsligt hur bra som helst utan glasögon på nära håll och dåligt på långt håll, men det är väl åldersseendet som börjar blanda ihop sig med brytningsfelet nu. Ska försöka få med mig dottern till optikern imorgon för moraliskt stöd ;)

Kram Ullis

Anonym sa...

GULLUNGE!!!!!! gahhhhhhhhhhh vilken pralin gulligt det hon sa om sitt leende och att hon blivit stor : ) kram Sofia