19 juni 2013

Tvära kast


Det svenska sommarvädret överraskar! Eller inte.... För det är ju så här det är, totalt oberäkneligt och extremt varierande. Igår skrev jag om en fantastisk sommarkväll och ikväll har det åskat, blixtrat och ösregnat! Det har varit ett riktigt ruskigt väder och på nätet har det visats helt sanslösa bilder från Malmöområdet på helt galna molnformationer.

Men man får ju göra det bästa även av en regnig kväll. Jag och Johanna kom på att regn är ju som himlens egen vattenspridare och den kan man ju också springa i, precis som hon gjorde igår fast då i den vanliga vattenspridaren. Sagt och gjort, ut i regnet i bara trosorna och hoppa runt! Johanna alltså, inte jag! :) Och så fick hon pausa ibland i handduk och mumsa på jordgubbar från egen skörd. Inte dumt. Inte dumt alls faktiskt!

Och så det där spännande med att det är varm luft och kall luft som möts i luften. Fast jag berättade det som att varma moln och kalla moln krockar och det är då det mullrar. Då blev åskan helt plötsligt väldigt kul! "Nu krockar de mamma! Lyssna!!"

Sista arbetsdagen innan semestern i morgon! Skönt, och lite småstressigt. Har inte riktigt hunnit med att avsluta det jag behövt avsluta känner jag. Men å andra sidan....känner man inte så varje år?!



1 kommentar:

Kim sa...

Mysigt och fin bild på Hannis! Själv var jag inte riktigt lika nöjd över att bli blöt igår, däremot var jag mer nöjd med min molnbild!