01 maj 2013

Sköna Maj välkommen

Äntligen är det en riktig vårmånad! 
Jag hoppas verkligen att vädret börjar förstå det också...

Bild: IKEA på Pinterest

Idag är det en härlig dag! Solen skiner och det är rätt skönt ute, det kunde i och för sig vara lite varmare. Den där riktigt sköna vårvärmen lyser fortfarande med sin frånvaro.

Just nu sitter jag i köket och har ätit lunch. Dricker lite kaffe och kikar ut genom fönstret och funderar över hur jag ska lägga upp dagen. Än så länge har jag mest fixat lite här inne, men jag tänkte ta ett tag i trädgården också. Ogräs har börjat dyka upp här och där och till och med maskrosorna blommar! Men det blir en lugn och skön dag, en dag då jag kommer att varva inomhus aktiviteter med utomhusfixande. Jag älskar sådana dagar, dagar då man tar saker och ting som de kommer. Man gör lite som man känner för, utan egentlig plan. Det är skönt!

Går saker som jag hoppas kommer jag dessutom att sälja den ena av mina soffor ikväll också! Det hoppas jag verkligen går i lås! Jag har ju två stora soffor som jag vill sälja och inte förrän de är borta kan jag köpa nya möbler till vardagsrummet och det längtar jag så klart efter!

Men, nu är det dags att inleda jakten på maskrosorna!



1 kommentar:

Kim sa...

Bra att du ätit lunch!! Bra middag också sedan. :) Och jaga inte maskrosorna så du får träningsvärk nu!