18 februari 2013

Att säga hej då

Denna helgen har vi
tagit två avsked.

 
En av mina allra bästa vänner flyttade ju till Mora i fredags. Vi bodde grannar och det har varit en lyx att få ha en så fin vän så nära. Det har känts lite grann som när man var liten och bodde granne med sin bästis, att kunna kila genom häcken och ses lite när man vill. På ett enkelt sätt. Men, nu har hon alltså flyttat och jag är verkligen glad för hennes skull. Nu är hon på plats i sitt nya hem tillsammans med sin familj och jag hoppas att hon njuter i fulla drag. En massa nytt, spännande väntar! Men själv känner jag mig som den där övergivna bästisen som blänger lite på de nyinflyttade.....när de inte ser såklart...men ändå! :)

Josefine har också tagit farväl av en vän i helgen. Igår lämnade vi tillbaka "hennes" ponny som hon hyrt under två månader. Det blev en nästan 12 timmars dag i stallet för henne igår! Det var en jäääättetrött tjej som stapplade in i bilen igår kväll när jag hämtade henne. Hon inhalerade två tallrikar makaroner när hon kom hem och sedan stöp hon i säng. Det var mycket som skulle göras igår. Hon skulle rida, hon skulle städa ur boxen, hagen skulle göras i ordning, alla hennes grejor skulle packas och ponnyn skulle såklart transporteras tillbaka till sitt vanliga hem. Nu är det gjort i alla fall, och även om det såklart var tråkigt så tror jag att hon också tycker det ska bli skönt att få mer tid till kompisar och annat hon vill göra. Och nu börjar snart vårterminen och då ska hon få börja rida sin absoluta älsklingsponny igen! Han har ju varit halt, annars skulle det ha varit honom hon hyrt i vinter.

Annars har det varit en lugn helg. Mycket mys och lek, samlat på mig mängder av gos och kärlek från tjejerna och laddat inför en ny vecka. Vi har ätit massor med onyttigheter och sett på Melodifestivalen. Vi har spelat spel och "pärlat". I den lite mer nyttiga kategorin så har jag också tränat och så blev det en sväng till lekplatsen för att få lite luft!


 


3 kommentarer:

ikas sa...

Det är tråkigt med farväl, men man får försöka se det positivt. Nu har du någon du kan åka och hälsa på i Dalarna :) Jag tycker ofta det är trist att jag varken har vänner eller släkt långt bort så man kunde ta sig en tripp på ett oar dagar. Men det är klart att jag samtidigt förstår att du tycker det är trist. Hoppas det blir bra nya grannar i allafall ;)

Anonym sa...

Förstår att det känns jobbigt att ta farväl. Jag hade gråtkalas ; ( i flera veckor då jag skulle flytta från alla vänner jag fått under de 1.5 åren vi bodde i Moskva. Dessutom är det ju så långt till alla så det blir inte att man ses : ( alls! Har bara kontakt med min bästa vän därifrån via facebook hemskt tråkigt! Ni bor ju i samma land så då finns ju alla möjligheter att ses. Men det där spontana gahhhh det är så trist att bli av med det!!! styrke kram från Hjo Sofia ps. kan inte du maila din adress till mig. Har en liten surprise att skicka : ) sofiabakar05@gmail.com

Kim sa...

Ja, du får åka och hälsa på! I Mora kommer jag för övrigt att befinna mig nästa fredag. :)