09 februari 2013

Att inte göra något alls

Konsten att verkligen inte göra något alls. 
Den är jag rätt bra på.



Idag hade jag en helt oplanerad lördag framför mig. Eller, ska jag vara riktigt ärlig så var den inte helt oplanerad. Ett löppass stod faktiskt på schemat, men förutom det - inget alls. Nada. Och guuud vad skönt! Just nu är livet lite jobbigt, men det tar sig framåt sakta med säkert. Men det är ändå jobbigt, magen är orolig och kroppen trött.  Därför har det varit alldeles underbart att ha en hel dag att göra absolut ingenting på.

Jag har inte ens försökt göra nåt. Och jag har för ovanlighetens skulle inte heller fått dåligt samvete för det. Jag vet att det kommer att komma dagar längre fram då jag kan göra allt det där jag vill. Dagar då min energi har kommit tillbaka, dagar då livet har vänt och tar mig framåt. Men nu, nu passar det allra bäst att bara göra ingenting mer än att försöka andas lugnt och försöka lossa lite på den där knuten i magen.

Så, idag har jag sovit länge och legat i sängen ännu längre. Underbart skönt! Jag har bloggat och läst bloggar. Besökt alla mina bloggvänner och "pratat" med dem. Jag har varit ute och sprungit, fastän det tog lite emot. Snöfall och minusgrader är inget optimalt löparväder för mig precis! Jag köpte goda bullar på bageriet till frukost/lunch och unnade mig en semla. Den där semlan hade jag bestämt mig för att köpa redan i veckan, en absolut planerad "synd"! :)

I morgon blir det lite mer fart. Då ska jag ta med Johanna på barnkalas, en kompis lilla dotter fyller 3 år. Sen blir det fika med kompisar på eftermiddagen. Men nu, nu är det fortfarande lördag och klockan börjar dra sig mot kväll. Nu är frågan om jag ska krypa ner i sängen med min bok, eller om jag ska ta och kika lite på en film.....det blir nog boken faktiskt. Är grymt trött och det är bara dumt att vara uppe längre än nödvändigt. Ladda batterierna var ju ändå temat för dagen!

Kram på er! 
Måste också säga att jag är så glad för alla er om tittar in här och lämnar gulliga kommentarer. Det betyder mycket för mig.

6 kommentarer:

Hemma på Ekbacken sa...

Jag hoppas så att livet vänder sig för dig snart och att din kropp ska må bättre. Och vad skönt att du tar en inget-att-göra-dag det skulle vi alla göra oftare.
Önskar dig en härlig söndag med kalas och allt.
Kram Linda

Anna Margareta sa...

Sicken underbar lördag. Verkligen perfekt. Och en löprunda! Härligt jobbat. Jag masade också ut mig igår. Så ljuvligt efteråt. Jag har ert gäng frågor till dig på min blogg. Bara om du vill, känn ingen press. Kram!

Unknown sa...

Såna lördagar älskar jag. Så skönt för dig att kunna rå om dig själv i lugn och ro.

Kram

Nellie - the Flying Hippo sa...

Underbart! Planerade synder, det är bra det. Härligt att du har njutit av dagen!

Home2tiny sa...

Att bara vara är det perfekta sättet att få tillbaka energi o kraft. Hoppas du känner dig lite piggare o får en toppensöndag. Kramisar Tina

Malin Aurora sa...

Åh så härligt!