26 januari 2013

Jag laddar

Njuter och myser av att det är lördag!


Underbart skönt med helg efter en vecka som varit ganska hektisk. Det har varit, och är, väldigt mycket att hålla i huvudet nu. Många att-göra-listor som gäller både hemma och på jobbet. Mycket att hålla reda på. Men nu är det lördag och jag har faktiskt precis vinkat av tjejerna. Har haft dem hos mig sedan igår, en bonuskväll och förmiddag eftersom de egentligen är hos sin pappa denna veckan. Mysigt!

Just nu sitter jag och laddar i soffan. Jag ska ge mig ut och springa medan det fortfarande är ljust. Men det är ju så kallt....brrrrr! Och inte nog med det, idag är tanken att jag ska pressa mitt pers ytterligare....ni som hängt med ett tag känner ju till mitt mål med löpningen, dvs springa under 25 minuter på Vårruset i maj. Ni kan läsa mer här om ni känner för det. Så - nu sticker jag ut huvudet och säger att idag är målet att springa på 27 minuter. Klarar jag det slår jag mitt pers med 55 sekunder! Det blir tufft, det kan jag säga redan nu. Svårt att hitta bra vägar som är helt snöfria och tufft med kylan men jag ska göra ett ärligt försök. Håll nu tummarna för mig, så berättar jag sedan hur det gick.

Inga kommentarer: