28 december 2012

Nyårslöftesuppföljning

2012 börjar närma sig sitt slut. 
Dags att följa upp...

Bild: Pinterest

Jag har avgett nyårslöften i många, många år. De har oftast handlat om att jag ska bli bättre, smalare, snyggare....sådana där rätt så dumma nyårslöften, som inte alls ger energi och motivation, tvärtom. De är också väldigt svåra att uppfylla och man blir liksom aldrig nöjd.

Så, de två senaste åren har jag givit mig själv mer realistiska och viktiga löften. Löften som är viktiga för att jag ska må bra. 2011 års löfte var att jag skulle bli mycket bättre på framförhållning, för att ge mig själv ett bättre utgångsläge. Stressa mindre.

För 2012 var mitt nyårslöfte att jag skulle ta hand om mig själv. Att jag skulle bli bättre på att sätta mig själv i första hand ibland. Att bli snällare mot mig själv, ge mig själv mer tid. Inte att jag skulle bli egoistisk eller så, men jag har en förmåga att stressa igenom saker och ting när det gäller mig själv.

Hur gick det då? Jo, jag tycker nog att det har gått rätt så bra. Jag kan bli mycket bättre, men ändå....jag tycker ändå det har gått bra. Jag har bloggat om en del saker jag gjort för mig själv under etiketten Nyårslöften 2012, inte allt men en del. Det jag har bloggat om har mest varit "större" grejor som att träffa vänner, resa bort och olika typer av spabehandlingar som jag älskar.

En del av de mindre saker jag gjort för mig själv, men som är ack så viktiga (kanske viktigast) är att t ex tända ljus även om det bara är jag hemma, stanna upp och andas ibland, inte få dåligt samvete varje gång jag sätter mig ner och tar det lugnt, tänka efter vad jag verkligen vill. Såna saker.

Snart kommer vi till 2013 års löfte och jag har en idé om vad det ska bli. Ni får dock vänta lite. :) Det blir ett väldigt personligt löfte, ett löfte som kanske inte verkar så "stort" för er andra men för mig är det det. Så, ni får ge er till tåls och jag ska uppbringa modet att verkligen skriva ner det här. När jag har gjort det så kommer jag att ha utmanat mig själv en hel del, vilket blir det första steget på vägen mot mitt nya nyårslöfte.

En annan fiffig sak med mina nya nyårslöften är att de hänger med och därmed byggs min person på med ett litet bagage av bra egenskaper som kommer att vara väldigt bra för mig. Inte så dumt, eller hur?!

3 kommentarer:

Nellie - the Flying Hippo sa...

Nu blev jag nyfiken. Bra med utmaningar. :) Kram

Nellie - the Flying Hippo sa...

Nu blev jag nyfiken. Bra med utmaningar. :) Kram

birgit sa...

Du har ju lyckats jättebra med ditt nyårslöfte!! Så det är bara att klappa dig själv på axeln! Jag ska oxå avlägga nyårslöfte... gör som du just nu, samlar mod för att sätta det på pränt!
Sv:Tack, ibland känns det rätt fånigt att fota sig själv i en spegel... ;)
Det är skönt att komma igång lite med träningen iaf, jag har oxå mest slöat under ledigheten, men jag behöver det oxå. Och jag är så avundsjuk på dig som kan jogga!!! (du får springa en vända för mig med!) Ha det gott! Kram