03 december 2012

Ibland blir det precis som man tänkt sig

Jag hade en endaste plan för helgen och det var att mysa och göra adventsfint för mig och tjejerna. Jag städade och gjorde fint här hemma. Jag satte upp stjärnor och ljusstakar, jag till och med köpte några nya ljusstakar. Fint blev det!

Jag fixade också årets presentkalender till tjejerna. Alla små julklappar inhandlades på en dag, det måste vara rekord! Och så gjorde jag en gemensam kalender till dem, den blev riktigt bra. Hade jag nu inte haft problem med att ladda upp bilder, så hade jag ju kunnat visa den. Men jag tejpade en gran i röd papperstejp (typ washitejp) på väggen och hängde upp alla små paket på små spikar. Två ljusslingor fäste jag också, så att granen fick belysning. Jag blev väldigt nöjd!

Det visade sig att även tjejerna blev nöjda, med både presentkalender och allt mys jag gjort. Så, när jag satt där i soffan med en gosig tjej på varje sida, mumsandes på lussekatter och pepparkakor och tittade på julkalendern så kändes det nästan för bra! Det blev precis så som jag ville att det skulle bli! Sådana ögonblick ska man ta vara på och spara långt inne i hjärtat och plocka fram när det behövs.

Nu fortsätter myset varje dag med julklappsöppning varje morgon och frukost till julkalendern!

7 kommentarer:

Editor sa...

Vad skönt. Det är vid sådana tillfällen jag tar en bild med min "mentala kamera" och sparar till sen.

Kim sa...

Så mysigt! Hos oss är det mest stökigt, fast lite juligt ändå. Dock så har vårt hus verkligen julpotential till nästa år i alla fall!

Birgit sa...

Mysigt och underbart :) Kram

Min plats i solen sa...

Så mysigt ni hade det i helgen. :) En skön känsla när det blir precis så där härligt som man föreställt sig. :)

Ta hand om varandra och fortsätt mysa.♥

Kram Lotta

Tina sa...

En så trevlig helg, nästa är ju snart här och jag hoppas den blir lika fin!

kramen

Anonym sa...

Låter toppen : ) jag har också ordnat med en kalender till barnen stor succé här med. Kram från sjuksängen där jag ligger nedbäddad medvetet och monsterförkylning : ( / Sofia

Hemma på Ekbacken sa...

Vad mysigt! Jag önskar att jag oxå fått till det så...

Här går allt i snigelfart. Jag är nog klar till efter nyår om jag ser på att-göra-listan hahaha

Kram Linda