17 december 2012

Gran i ösregn

Förberedelserna inför julen går sakta men säkert framåt. 
Idag var det granens tur!

Bild från IKEA Livet Hemma

Idag köpte jag och Johanna gran, medan Jossan var i stallet. Regnet fullkomligt öste ner när vi gick där och försökte välja ut en fin som passade oss. Till slut så hittade vi en som vi gillade och fick packat in den i bilen. Helt drypande våta begav vi oss hemåt, men på gott humör! En bild på den kommer i morgon när den är färdigklädd!

Just nu är hela siktet inställt på julen! Alla tankar upptas av förberedelser, just nu är det julklapparna som har stort fokus. Vad ska jag köpa, och framför allt när! Det finns ingen tid på kvällarna, så jag tänkte utnyttja luncherna men insåg idag att det bara fungerar i morgon. De andra dagarna så har jag antingen möten inbokade över lunch eller så hinner jag inte av andra anledningar. Pust!

Sedan har vi som tradition i min familj att göra en massa små uppdrag som ska 'presenteras' på julafton, mest olika rim. Det är grötrin, rim på julklapparna, det är rim till de som inte fick sin önskejulklapp (ni vet den där man skriver upp varje år, men som man vet att man inte/aldrig kan få). Som när Jossan önskar en häst och min syrra önskar en Jaguar cab! :) Förutom dessa rim ska det göras snapsvisa och en massa sånt. Det är 'lätt' stressande.... men men, det ska nog hinnas med det med! Knasig tradition, men rätt kul!

Nu är det dags att hoppa i säng så att jag orkar med allt som ska fixas!
Kram på er!

4 kommentarer:

Kim sa...

Vaddå aldrig?! Glöm inte grötrimmet bara. Och så ska jag dessutom fixa julsånger...

Limetwig sa...

Hahaaaaha, känns igen! Min frågor som snurrar i huvudet nu om dagarna är NÄR VAR HUR och är det jul på MÅNDAG? Hur gick det till?
Ha det bäst och du det brukar lösa sig till slut :)

Birgit sa...

Ha ha vilka roliga traditioner! Lätt stressande dock... Jag rimmar inte alls i år, jag får redan dåligt samvete för alla klappar barnen får...jag fattar inte att det är så många... I år igen! Men dom ska ju skämmas bort, eller hur? Blev granen fin? Nu ska jag kliva upp, dricka te och sedan baka. Kram

Anonym sa...

Vi har förberett hela helgen snacka om att ligga efter gahhhhhh blir så trött på mig själv ; ) bättre ska jag bli nästa år ; ) kram från din bloggvän i Hjo Sofia