13 november 2012

Inredningsdrömmar

Är så himla sugen på att
inreda, pyssla och dona
i ett nytt hem!

Bild: IKEA

Som de flesta av er vet så försöker vi sälja vårt hus, och har gjort så sedan april. Det går sådär.... Det är ju extra jobbigt eftersom vi har separerat och självklart så vill vi båda kunna lägga detta huset bakom oss och gå vidare.

Jag är så otroligt nyfiken på vart jag kommer att hamna. Hur kommer mitt nya hem att se ut? Blir det ett hus eller en lägenhet? Att det blir mindre än vad jag har nu är säkert, eftersom vi har rätt stort nu och så stort behöver jag definitivt inte. Men hur mycket mindre kommer det att bli? Kommer jag att kunna ha ett eget sovrum eller kommer jag att få sova i en bäddsoffa? Många frågor, många funderingar. Och om man bortser från alla jobbiga praktiska tankar, så är det väldigt spännande tankar och funderingar. Och ibland så måste man verkligen bortse från de där tankarna som handlar om 'hur', 'när' och pengar och sånt. Jag måste se framåt och tänka positivt!

Det som upptar en stor del av de där positiva tankarna är hur jag ska inreda mitt nya hem. Det ser jag fram emot så himla mycket! Jag är så sugen på att fixa och dona, vilket jag såklart även kan göra i huset. Jag bor ju kvar där och kan ju greja och dona där, men det känns inte så inspirerande just nu. Jag vill ju fixa och dona med något nytt! Jag plöjer igenom inredningstidningar och bloggar, klipper ut bilder och planerar. Jag tror mig veta ungefär vilken stil jag vill ha, vilken känsla.

Här är några bilder som jag får inspiration av just nu!



Bild: IKEA


Bild: IKEA


Bild: Karlsson & Uddare



7 kommentarer:

Anonym sa...

Förstår att du ser fram emot att börja om på nytt med boende. Hoppas ni slipper vänta alltför länge innan huset blir sålt! kram Sofia

Hanna sa...

Spännande att se vart det kommer bära... Hoppas att huset snart blir sålt!

smile sa...

Fina inspirationsbilder. Jag vill ha den där svartvita pläden i soffan...

Anna MArgareta sa...

JAg är helt inne på att vi minsann inte allsär färdiga här hemma och det är vi inte. Vill fixa och göra det mysigt nu. Väntat länge nog. Man ska ju bo in sig säger alla. Nu får det vara slut med att bo in sig. Älskade sista bilden!

Helens Universum sa...

Det där arbetsrummet såg ju väldigt lockande ut, hoppas att ni snart får huset sålt!
Ha det gott!
Kram Helen

Limetwig sa...

Ja usch stackare, inget kul att "sitta fast" i det förgångna när man vill gå vidare. Men det va väldigt fina inspirationsbilder du bjuder oss på!

Mrs Lollipop sa...

förstår att du vill lägga det gamla bakom dig och börja på nytt, vad det nu blir! den som väntar på ngt gott...=) det måste vara lite frustrerande också kan jag tänka. hoppas det går vägen snart och att du äntligen får börja dona och släppa lös det där som kliar i dina fingrar!...=) att få börja bygga upp ngt nytt med dina små, en ny era, nya äventyr!
kram på dig!