24 november 2012

Husvisningsstädning

Städning pågår!

Bild: Pinterest

Idag städar jag inför husvisning i morgon. Det var några veckor sedan sist nu och det märks att jag "legat av mig". Min rutin att hålla iordning och plocka undan noga varje kväll, för att undvika sådana här dagar som jag har idag har jag liksom tappat bort. Det har varit så skönt att "bara få leva" som vanligt ett tag. Att kunna låta saker och ting ligga framme. Att inte ha så himla perfekt hela tiden.

Men, nu har jag i alla fall plockat undan. Det såg ut som om en leksaksbomb exploderat ungefär. Och i takt med att jag plockar undan, så plockar jag Johanna fram. Hon har ritat, lekt med dockor, byggt koja, lekt med lera.....tja, det mesta. Samtidigt är det ju bra att hon leker så att jag hinner med det jag ska. Fast det har känts som ett evighetsarbete.

Nu ska Jossan hämtas hem från stallet och sen blir det lite middag och mys. Och efter det tar den riktiga städningen vid. Suck. Men - det kommer att vara så skönt när det är klart!

Hoppas ni har en lugn och skön lördag!

2 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Åh segt- hoppas att det gick så där toppen- extravaganza- bra den här gången!!!! Kram

Anonym sa...

Håller tummarna : ) kram Sofia