29 oktober 2012

Vilken helg!

Hej på er!

Lite dåligt bloggande under helgen,
men jag har haft fullt upp!

Gamla fina koffertar på Malmö Centralstation

Vilken helg jag har haft! Inte en lugn stund, men så mycket roligt jag haft och så många underbara människor jag har träffat!

I fredags var det after work med ett gäng underbara kollegor som jag inte arbetar med i vanliga fall, men vilket härligt gäng! Det blev en riktig helkväll med både supergod mat (tapas!) och dans. Och eftersom jag körde, så vaknade jag upp på lördagsförmiddagen och mådde som en prinsessa! :)

Efter att ha sovit som en stock, så blev det lite hemmamys med städning eftersom det var husvisning på söndagen. Men, helt i onödan visade det sig eftersom ingen kom. Men nu har jag rent och fint i alla fall! Man måste se positivt.... Men men, jag hann även med att träffa ett par föräldrar till Jossans klasskompisar och planera ett disco. Jag var på på ett "homeparty" hos en kompis där det visades olika inredningsdetaljer och underbara blommor och arrangemang. Och på kvällen var det middag tillsammans med mina gamla badmintonkompisar. Jag tränade och tävlade mycket när jag var yngre och vi har inte träffats på många många många år, men nu har vi börjat ta upp kontakten igen och det är så himla kul!

Igår var det ju alldeles underbart väder! Jag var hemma hos min syster och åt frukost och tittade på deras flyttröra, de flyttar om ett par dagar. Sedan blev det bloggträff som Caroline ordnat. Ett härligt gäng tjejer som träffades på Starbucks och pratade, pratade, fikade, pratade och pratade ett par timmar. Himla roligt!! Tänk vad den här bloggen ger mig! Förutom att jag pysslar med något som jag älskar, dvs skriva, bilder, färg och form så träffar jag nya människor och får nya kompisar. Tack Caroline och alla andra härliga tjejer för en mysig eftermiddag - jag hoppas att det blir fler gånger!

Efter denna inspirerande eftermiddag så åkte jag hem till min syster igen. Det blev en löprunda på 7km (ja...jag skryter lite, men jag var väldigt nöjd över att jag gav mig ut i mörkret trots att jag var frusen och hungrig...) och sedan blev det pizza i flyttkaoset! Jag var hemma igen vid halv tolv på natten - vilken helg!

Och idag är det måndag igen....en kall och blåsig sådan. Tur att det finns tjocka goa kläder, fluffiga innetofflor och te. Och filtar! :)

Kram på er!



9 kommentarer:

Anonym sa...

Älskar att höra om din löpning tjohooo vad vi är bra du och ja ; ) Härlig helg du haft : )) kram Sofia

TIDSOPTIMISTEN sa...

Oj vilken späckad men rolig helg man blir nästan andfådd bara av att läsa ;) Hoppas du får en lite lugnare start på veckan nu så du kan hämta andan ...ha ha

Kram Ullis

Björn sa...

Det låter som en jättehärlig helg.
En liten kommentar dock: Hur tänkte din coach med 7 km löpning och pizza?

Kramkram

Pappan

Kim sa...

Pizza är jättebra löparmat så det så! Man måste ju fylla på depåerna!

Björn sa...

Aha

P

Anna Margareta sa...

Värsta bästa helgen. Gött med löpning och pizza.

Jennica... sa...

Pappa: Jag gör allt som min coach säger till mig. Säger hon att jag ska äta pizza, då gör jag det! Jag är en mycket lydig adept! ;)
KRAM!!!!

Birgit sa...

Verkar vara fler som är fylld av energi! Vilken helg du har haft! Kul!! 7 km - BRA jobbat!!
Sv: Här är det fortsatt bra "flow", imorgon blir det träning igen (tror jag) och lite Halloween pysslande med kidsen! Kram

smile sa...

Trevligt att träffa dig i helgen! Hoppas på fler tillfällen.

Ha en fortsatt trevlig vecka. kram