20 oktober 2012

Lödde Plantskola

Fantastiska miljöer
Fina växter
Vackra buddhor, stenar, krukor....


Idag var jag en sväng på Lödde Plantskola. Där är så vackert! En otroligt harmonisk plats, där man bara kan gå omkring och njuta, ta in den fina atmosfären och "bara vara". Jag gick omkring och tittade på alla fina växter, men framför allt är det miljön som får mig att varva ner, andas och må bra.

Här finns vackra krukor som designas av Jonte Schlenz, gjorda i en sorts svart lera som känns väldigt typisk för plantskolan. I samma svarta lera finns även fågelbad, Buddhor, olika dekorationer som grodor, löv, fjärilar med mera.










Idag har det ju varit en otroligt vacker dag här i Skåne och då passade ett besök på plantskolan extra bra. Så, oavsett om ni hade tänkt köpa växter till trädgården eller ej, åk dit och bara njut!

5 kommentarer:

Birgit sa...

Ser ju helt fantastiskt ut!! Förstår att det är en plats att andas på :) Här är det frostbitet, men vackert.
Sv: Tack, detsamma, säger jag. Du verkar oxå vara en härlig person :)

Designtjejen/Emmelie sa...

Åh, vilka härliga färger! Det är så vackert med hösten!
Självklart kommer puffen upp på bild sedan :-)
Kramar och trevlig söndag

Fru Sederblad sa...

Åh, vilket ställe! Där har jag aldrig varit, men det verkar vara väl värt ett besök.

Vuxenmamman sa...

Tack för besöket hos mig. Ska bli roligt att ses på söndag.

Vet du- detta är mitt favoritställe när det gäller plantskolor. Det finns några inlägg hos mig från detta stället.

//Vuxenmamman

Therése S sa...

Så fina bilder du tagit.