08 oktober 2012

Efter regn kommer sol

Usch, vilken tråkig start vi hade idag.
Vilken tur att vi fick ett bra avslut!

Jag och stora goa tjejen på stugsemester

Ibland vill det sig bara inte. Igår kväll kom tjejerna hem till mig efter en vecka hos sin pappa. Det blir alltid lite speedat, ganska naturligt, och lillisen kom lite för sent i säng. Därför blev det en tuff morgon för henne, hon vaknade på sin allra sämsta sida. Hon visade upp hela registret på sin lilla trotsålder, sin morgontrötthet och troligen även tecken på att det fortfarande känns konstigt det här med "varannan vecka". Hon skrek, ville inte ta på sig, ville inte gå ut, ingen fick röra henne, hon grät osv osv. Det kändes så himla tråkigt. Här har man längtat ihjäl sig en hel vecka, och så blir det totalt antiklimax. Hon grät, jag blev irriterad (jag var ju också trött och ledsen) och Jossan blev orolig.

Nej, ingen bra start alls.

Vilken tur då att lillisen kastade sig om halsen på mig när jag hämtade henne på dagis i eftermiddags! Och vilken tur att vi fick en supermysig tur till biblioteket och Jossan fick lov att vara på sin älskade fritidsgård lite längre. Väl hemma så bestämde vi oss för att ha en mysig kväll och därför fick det bli pannkakor till middag. Alla glada. Alla nöjda. Jippi!!

Sen blev det lite sura miner igen vid läggdags, men det var inte mer än vad som är normalt för en 3,5-åring skulle jag tro. Jag och Jossan fick i alla fall tid för en liten stund av mys tillsammans. Det är en av de saker som är allra tråkigast med att Johanna har svårt att somna på kvällarna. Kvällarna försvinner för mig och Jossan, och vi får ingen tid ihop bara vi. Och det är viktigt!

Men men, nu sover båda tjejerna. Jossan och jag har satt ut gosedjur lite överallt, allt för att lillisen ska vakna på gott humör i morgon. Vi får väl hoppas att det funkar! :)

Och TACK för era gulliga kommentarer i förra inlägget!
Kram!

Jag och lilla goa tjejen på kalas

3 kommentarer:

Kim sa...

Gosungarna! :) Länge sedan jag träffade dem nu. Och vi måste som sagt boka in Jossans dag - del 2 snarast! :)

Birgit sa...

Va skönt att det blev ett bra slut på dagen :) Det är ju bara så jobbigt när det strular på mornarna, usch! Hoppas det flyter på bättre resten av veckan! Vilken kul idé, att sätta ut gosedjur här och var :) Ha en skön kväll! Kram (och förresten, av det jag läser på bloggen är du en supermamma, men ibland blir det helt enkelt bara fel!!)

Anonym sa...

Förstår att det kändes jobbigt. Vad fina ni är du och tjejerna vilken gullig mamma de har som ordnar lianer till apor och andra lurviga små vänner : ) idag ska jag njuta av sista heldagen i vårt grekiska paradis kramar Sofia