30 september 2012

Härliga söndag

Idag har det känts som en lång dag
I positiv bemärkelse!
En härlig höstdag!

Jaa, idag har faktiskt dagen känts lång. Men det blir kanske så när man redan klockan 9 har hunnit mysa i soffan, äta frukost, bygga en koja och fika! :)

Det har ju också varit en superfin dag med sol och blå himmel, så jag och Johanna passade på att vara ute en del i dag också. Först blev det en massa hoppande på studsmattan och sen en tur till lekplatsen. Även Jossan har varit utomhus idag, hela dagen för att vara exakt! Hon åkte till stallet redan tidigt i morse och jag hämtade hem henne vid sex-tiden på kvällen. En trött med glad och nöjd tjej! Så hon får minsann sin beskärda del av frisk luft, hon också!

Hoppa - pausa, hoppa - pausa.... :)
Och klänningen tar hon inte av sig.... :)

Efter lekplatsen och lunchleverans till stallet, gick vi hem till en grannkompis och fikade med henne och hennes dotter. Det blev en mysig stund hemma hos dem, som det alltid blir med spontanbesök som är helt oplanerade. Det var när vi skulle gå hem därifrån som jag upptäckte det här med att dagen var lång. Jag trodde klockan var fyra-fem, när hon i själva verket "bara" var två! Det kändes som om jag fick flera timmar extra, sådär bara!

Eftermiddagen spenderade jag och Johanna hemma. Vi lekte lite till, åt lite och jag fortsatte med mitt sorteringsdille. Idag fick ett köksskåp samt byrån i hallen känna på att rensas ut och rengöras!

På träningsschemat stod det löpning ikväll och jag skyndade mig ut efter att Jossan kommit hem. Så med två tjejer parkerade vid bordet med varsin portion mat så gav jag mig ut, ville helst undvika mörkret. När jag kom hem igen hade Jossan badat Johanna, de ville överraska mig! Och överraskad blev jag - och glad! Så himla bra! Det var absolut meningen att hon skulle bada ikväll, men jag kände mig tveksam över om jag skulle hinna....och om jag skulle ta "fighten" eftersom det blev lite senare än tänkt. Så står de där i hallen när jag kommer hem, så nöjda och glada båda två! Den stora så nöjd över att ha fixat detta och över min uppenbara glädje, och den lilla helt naken med droppande hår och ett stort leende. Också stolt över att ha gjort som storasyrran sa, och att ha överraskat mig! Älsklingarna!!

Nu sover de båda två sedan ett bra tag. Själv ska jag också krypa ner. Borde gjort det för ett bra tag sedan även jag....natti natt!

2 kommentarer:

Kim sa...

Vilken mysig söndag! Själv spenderade jag hela söndagen med att kämpa emot sömnen! Det lyckades dock riktigt bra och jag känner mig superpigg och precis som vanligt idag. Får se om det håller i sig...

Birgit sa...

Vilken perfekt avslutning på helgen :) Så skönt med såna dagar som blir längre än planerat och att man hinner med både det ena och det andra utan stress! Gulliga tjejer du har :) Kram