10 september 2012

Förkylningsdag

Idag är vi hemma alla tjejer.
Superförkylda är vi.
Trist trist...
Försöker på alla sätt kurera oss.

Bild: Pinterest

Idag är det en riktig hemmamys dag. Jossan har ont i huvudet och kroppen och det är egentligen hon som är skälet till att vi är hemma. Men Johanna är superförkyld och näsan rinner konstant, så hon fick också vara hemma. Själv har jag nyst så mycket hela dagen att huvudet känns ungefär dubbelt så stort som vanligt. Inte mycket med oss alltså.

Men vi ligger inte på latsidan direkt. Jossan har mest legat på soffan i och för sig, men jag och Johanna har lekt hela dagen. Vi har byggt lego, läst böcker, vi har lekt mamma-pappa-barn, vi har lekt djur, vi har lekt affär, vi har byggt mer lego och en massa mer. Jag är helt slut, hon är helt oberörd! 

Just nu tittar vi på film. Jag och Johanna tittar på "Lilla spöket Laban" och Jossan tittar på nåt annat, "Space buddies" tror jag. Mysigt trots allt.

Jag hoppas att vi mår bättre i morgon. Jag tror att jag och Johanna kommer att göra det i alla fall, vi får väl se med Jossan. Det kan liksom gå på vilket håll som helst för henne känns det som.

5 kommentarer:

Kim sa...

Krya på er!

Hemma på Ekbacken sa...

Hoppas ni mår bättre i morgon, krya på er.
Kram

Lina sa...

Krya på er! Kram

Birgit sa...

Men usch då, krya på er!! Massor av vätska, vila och onyttigheter i mängder! (det lindrar iaf)
Kram

Anonym sa...

Krya på er. Bella har feber så det blev VAB för mig idag kram Sofia