07 juli 2012

Vackert hem

Ytterligare ett vackert hem, detta finns i Italien. Otroligt vackert! Det finns otroligt många vackra hem och stilar att inspireras av. Jag funderar mycket över just det här med stil just nu, över hur jag kommer att vilja inreda mitt kommande hem. Det är väldigt kul och spännande att tänka på hur jag vill ha det, när jag nu får chansen att faktiskt börja om. Nu kommer ju inte mitt hus vara varken ett New England hus eller ett fantastiskt hus på den italienska landsbygden, utan ett helt vanligt hus på den skånska landsbyggden - men ändå! Man kan ju alltid försöka anamma en stil och göra den till sin egen så att den passar in i sin egen verklighet, oavsett om det är ett hus med tinnar och torn eller ett ordinärt tegelhus från 70-talet!

Konsten är ju att hitta den stil man vill ha. Vad är då min stil? Jag tycker det är svårt, jag har nog många tror jag. Fast å andra sidan så finns det mycket som jag vet att jag inte tycker om och man kan nog hitta beröringspunkter på alla de inspirationsbilder jag visar. Jag tror nog ändå att jag har en rätt bra bild i huvudet över hur jag skulle vilja ha det. Sedan återstår det att försöka förverkliga det med de medel och förutsättningar man har, men det är en spännande utmaning tycker jag!







Bilder från IKEA FAMILY Live

1 kommentar:

Rebeccas DIY sa...

Oj, vilka inspirerande bilder! Ha en härlig dag!