16 juli 2012

Tomatens Hus

Dagens utflyktstips!

Igår var jag för första gången på Tomatens Hus.
Ett supermysigt ställe med fantastiskt god mat
och härligt hemtrevlig atmosfär!


Jag har hört så mycket om Tomatens Hus och varit så nyfiken på detta ställe, och igår kom jag alltså äntligen dit. Jag var där och åt lunch tillsammans med min vän Nellie, hennes man och deras supergulliga lilla Maja som är 6 månader. Vi satt först ute i den mysiga trädgården men trots koftor och filtar så frös vi och flyttade in i växthuset efter ett tag. Där var också väldigt mysigt och framför allt varmare! 



Tomatens Hus är en riktig pärla! Jag åt tomatpaj och den rekommenderas verkligen, supergod. De har även andra rätter, supersmaskiga kakor och allt är hemlagat såklart. Man kan även dricka vin om man har tur att ha chaufför! Allt serveras på udda porslin och man har verkligen lagt ner arbete på detaljerna för att skapa en fin känsla.

Det finns en butik också där man kan köpa alla möjliga sorters tomater, men även gurkor, kryddplantor, tomatplantor, bröd och olika sorters oljor, pesto, kex och annat gott.

Har ni vägarna förbi denna trakten så är Tomatens Hus verkligen värt ett besök. Det ligger vid Vallåkra, som i sin tur ligger i närheten av Glumslöv. Mitt ute på den skånska slätten!

Alla bilder tagna av mig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åhhh vilket bra tips jag som älskar tomater. Jag ska ner till mamma i Helsingborg vecka 31 : ) längtar! kram Sofia

Livet - här och nu sa...

Vilket smultronställe det ser ut och låter som. Det ska jag knappa in på GPSn.

Härligt med sådana utflykter!

Gott med semester??

Hur ser det ut för att ses under de närmaste veckorna??

Kram Pernilla

Louise Alexandersson fotografier sa...

var på tomatens hus idag, det finns alltid tid för ett besök där varje sommar.
Jag älskar deras tomatpaj

fin kväll

kram louise