18 juni 2012

Sommar?

Sista veckan innan semester. Jag har lite uppdelad semester i år, så veckan efter midsommar är jag ledig och sedan har jag tre veckor lite senare i sommar. Det känns helt overkligt att jag bara ska jobba i tre dagar till och sedan vara ledig en hel vecka. Missförstå mig rätt - det ska bli helt underbart att få vara ledig, bara mysa med tjejerna! Men just nu är det grymt intensivt på jobbet och det känns lite "småstressigt" (läs hysteriskt!) att tänka sig att vara borta en hel vecka. Så på det sättet är det faktiskt bra att det blev lite uppdelad semester, trots allt!

Idag har Josefine varit med mig på jobbet, det gick bra. Hon hade dator med sig och satt och fixade med sin blogg hela dagen. I morgon får vi se hur vi gör, hon kommer förmodligen att få följa med mig igen. Sommarlov....ibland lite trixigt att få ihop allting.

Och sommarlov känns just nu ganska avlägset när jag sitter här i köket och lyssnar på vinden som river i träden utanför. Låter väldigt höstigt faktiskt. Längtar såå mycket efter sommaren, efter lata stranddagar. Dagar då man verkligen bara latar sig och bara hänger utomhus. I år bara ska de komma! Förra året lös de med sin frånvaro....

Nä gott folk, nu är det dags för sängen! Nya friska tag i morgon, en dag närmare semestern! :)
Kram kram!

Från semestern i Hunnebostrand förra året.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åhhh vad mysigt att ha semester. Honnebostrand såg mysigt ut åhhh vad jag också vill ha semester! Får vänta 3 veckor till kramar Sofia

Jejje sa...

Önskar dig en underbar semester:)jag har semester nu,blir uppdelat i 3 perioder....
Tack för titten hos mig,känns som ett zoo hos oss,men det är så kul också.Många kramar/jennica