17 juni 2012

Jag - en drönare

Jag är verkligen superbra på att bara sitta och göra ingenting. Bara låta tiden försvinna. Jag kommer liksom inte igång med något, bara sitter här och slösurfar, lyssnar på musik, sjunger lite, tittar ut genom fönstret....kommer på något nytt jag måste kolla på....sjunger lite till. Och sådär kan jag hålla på hur länge som helst.

Många kanske tycker att det faktiskt är bra för mig att bara sitta och ta det lite lugnt. Men det händer inte speciellt mycket. Man får inte så mycket gjort precis. Fast, måste man det alltid? Få något gjort menar jag.... Borde jag ha dåligt samvete? Eller borde jag försöka få bort den där klumpen i magen som hela tiden finns där och som säger att "kom igen nu Jennica, ta tag i dagen nu". Varför ger jag mig alltid dåligt samvete över allt jag gör? Gör jag ingenting så får jag dåligt samvete för det, gör jag något så får jag dåligt samvete över att jag borde gjort något annat. Och varför denna klump i magen hela tiden? Av någon form av stress....som jag inte förstår varför den är där.

Sånt kan man också sitta och tänka på när man sitter här och inte gör nåt alls, förutom "drönar".




3 kommentarer:

Hemma på Ekbacken sa...

Det låter helt fantastiskt att vara en som kan sitta och låta tiden gå. Jag är tvärtom, alltid på språng och säkert irriterar många att jag inte kan sitta still en hel fika. Alltid massa måsten. Jag tränar dock på att sitta still, landa och bara vara.
Det är en konst för mig.

Njut av livet,
Kram Linda

Birgit sa...

Vet du vad, det är hälsosamt att göra ingenting! Jag börjar lära mig det nu... jag är likadan, känner att jag borde göra nåt "vettigt" ist, MEN nej! Det är bra att ta det lungt, göra ingenting och dröna en hel dag! UTAN dåligt samvete! Så fortsätt du med att göra ingenting! Ha en riktigt skön söndag! Kram

Eleonore- Kokboksutmaningen sa...

Ibland har man all rätt att sitta och "dröna" fantasktiskt ord egentligen :D Det är bara hälsosamt att göra ingenting ibland när man ändå sliter och ska hinna med att göra och tänka på så mycket annars :D
sv: Ja juicedrinkar är underbara en sommardag både med och utan alkohol! Kul att du kikade in hos mig också :)