30 juni 2012

Det här med trädgård

Vi har en stor trädgård, den är ungefär 2000 kvm. Jag tycker faktiskt mycket om vår trädgård även om jag oftast har dåligt samvete över den. Dåligt samvete över att jag inte sköter den som jag ska, att den alltid är lite eftersatt och att våra grannars trädgårdar är så mycket mer välskötta. Jajaja jag vet, jag ska inte bry mig om det....men det gör jag ändå.

Den här våren har jag inte brytt mig om trädgården alls. Jag har helt enkelt inte orkat, inte haft någon energi och det har inte känts roligt när jag vet att vi ändå ska lämna huset och trädgården. Men nu, under min semestervecka så har jag fått lite mer energi och jag inser ju också behovet av att göra något åt den nu något vildvuxna trädgården.

Mina föräldrar var så gulliga och var här och hjälpte mig igår! Det kändes så skönt att faktiskt ha bestämt att de skulle komma, för då fick jag mig en kick i ändan att komma igång! Och vilken superbra hjälp jag fick! Pappa slet med uppfarten och rensade ogräs mellan stenarna och mamma tog hand om den tråkiga gaveln där det också är en massa ogräs mellan stenarna som ligger intill huset. Själv tog jag hand om min stora rabatt och rensade och klippte. Sedan krattade jag kottar också, herregud så många kottar!!

Sedan kom regnet och vi fick avbryta, men det kändes så skönt att ha kommit igång. För även om jag har svårt att ta mig i kragen och komma ut, så tycker jag det är riktigt roligt när jag väl är igång. Idag skiner solen och jag ska ut och fixa lite till tror jag!

TACK söta goa mamma och pappa för all hjälp!!

Ha nu en riktigt skön lördag!

Bild: IKEA Livet Hemma

1 kommentar:

Johanna Stålros sa...

Ja det finns liksom annat att fixa;) själv har jag äntligen efter att LÄNGE funderat fått uåå tyg på himmelsängen- och det blev riktigt bra- lite lagom romantiskt så där;) Kram