04 mars 2012

Vårhelg

Denna helgen har det verkligen varit vår här nere i Skåne! Solen har skinit, det har varit lite kyligt men på ett annat sätt än den riktiga vinterkylan och det har liksom doftat vår. För att inte tala om alla fåglar som kvittrar som besatta, de verkar lika glada som jag är över att solen är här!

Men, trots detta härliga väder kan jag inte skryta med att jag spenderat så värst många stunder utomhus. Jag har drabbats av någon slags trötthet som gör att jag inte är den mest energiske personen just nu. Men det har ändå varit en mysig helg. Det har mest varit jag och Johanna som har hängt ihop. Jossan har varit i stallet mer eller mindre helgen och Jens har varit hos vänner i Malmö.

I fredags så däckade jag fullständigt redan klockan halv tio, helt slut. Hade stora planer för kvällen, eller...tja, stora och stora....men jag hade en kväll här hemma bara för mig själv efter att Johanna somnat eftersom Jossan sov över hos en kompis och Jens var som sagt inte hemma. Det är inte så ofta jag är hemma själv, så jag hade sett fram emot att sitta i tv-soffan med datorn och en tidning. Men, det tog ungefär en kvart, sedan sov jag som en stock och vaknade i soffan några timmar senare. Det var bara att masa sig in i sängen och fortsätta sova!

Igår var jag och Johanna på en kompis 40-års uppvaktning, Öppet hus hela eftermiddagen. Det var mysigt, en massa människor som trängde ihop sig hemma hos henne och vi åt god mat och pratade en hel massa. Plockade upp Jossan på vägen hem och det blev en mysig kväll hemma med bland annat Melodifestivalen.

Idag hade vi en härlig morgon och förmiddag då vi bara dansade runt här hemma, tjejerna och jag. Rena rama discot hade vi och det måste väl kunna räknas som vardagsmotion? Ingen fegdans här inte, utan vi gav järnet hur länge som helst. En salig blandning av Danny, Loreen, Rihanna och lite barnvisor! :)

Ikväll har det blivit lite plock här hemma. Gav mig på att dammsuga hela huset klockan 22, lite knäppt men varken tiden eller energin har funnits tidigare. Nu är det gjort och skönt är det. Nu var planen att jag skulle göra några grejor till K&C, men det stoppades av avsaknaden av batterier. Jo, ni läste rätt! Tanken var att jag skulle väga några grejor som jag lagt ut i webshopen, men vi hade inte den sortens batterier hemma som det behövdes till vågen. Grym irriterande!

Så, nu blir det hopp i säng! Hoppas att ni haft en skön helg!
KRAM!



Bilder: Kanel & Cayenne
 

Inga kommentarer: