01 februari 2012

Intensiv dag

Vissa dagar är mer hektiska än andra. Mer intensiva. Idag har det varit en sådan dag. Det har inte varit superstressigt, men det har varit jämnt intensivt. Känner ni igen det? På jobbet har det varit fullt upp hela dagen, inte stressigt men "att göra" och "måsten" hela tiden. Intensiva möten med livliga diskussioner. Koncentrera sig och läsa viktiga dokument. Fatta beslut.

Det hjälpte inte till att jag glömde min matlåda hemma och att maten idag i personalmatsalen inte var så god. Alls. Jag tog en vegetarisk Jambalaya och jag brukar inte vara så kräsen, det mesta går ner även om det inte är någon smakupplevelse. Men det här gick inte. Så lunchen idag bestod av lite vitkålssallad. Inte tillräckligt kan jag meddela. Så, magen kurrade hela dagen och jag hade fullt sjå att inte mätta den med choklad och godis!

Dock fick jag ett choklad av min chef, eftersom jag idag "fyllde" 10 år på jobbet! Tänk va, 10 år! Helt galet! Innan dessa 10 år har jag inte ens varit i närheten av att ha stannat så länge på ett ställe.... Dagens roligaste var ändå när vi kom på att min kollega, som även hon "fyllde år" i dag, fast 29 (!!) år, började på vårt företag innan min nyaste kollega ens var född! Hennes min när hon kom på detta var helt obetalbar - som vi skrattade! :)

I alla fall fortsatte det intensiva tempot här hemma med akut matlagning eftersom jag var ju grymt hungrig och så även resten av familjen. Så....laga mat laga mat laga mat, så snabbt jag bara kunde. Sedan var det diska diska diska och plocka undan plocka undan plocka undan. Ja, ni vet.....

Och därefter skulle lilltjejen i säng med allt vad det innebär av välling och läsande. Och efter det en mysstund med stora tjejen och sedan skulle även hon sova. Sen.....sen lugnade det ner sig! Och nu har jag suttit och jobbat med Kanel & Cayenne sedan dess. Men nu är det dags för mig att krypa ner i sängen. Har en känsla av att jag kommer att somna innan huvudet ens har landat på kudden! :)

Kram på er allihop!


1 kommentar:

Kim sa...

Oj, 10 år minsann! Grattis till det! =)