11 januari 2012

En egen oas

Jag har ju en dröm om ett växthus. Ett sånt där fantastiskt, helst med murad grund och i vitt trä....superjobbigt att underhålla så självklart går det bra med alluminium....men när man ändå drömmer så kan man ju passa på! :) Än så länge är det där växthuset bara en dröm, men man vet aldrig...en dag så kanske jag kan skaffa ett. Nu är jag ju inte den människa med de mest gröna fingrarna, men jag ser framför mig ett växthus där jag kan sitta i en korgstol med en kopp kaffe och läsa lite, med vackra blommor runt mig och alla krav skall lämnas utanför dörren! En liten oas bara för mig, där jag kan odla och plantera i den takt jag vill.

Som sagt, bara en dröm än så länge. Just nu har jag mitt underbara lilla vita växthus från IKEA som jag laborerar med. Nu under jul har jag haft hyacinter, julros och mossa i det och det var superfint. Nu planerar jag för att sätta något annat fint i det. Idag visar IKEA en ny inspirationsbild där de har kaktusar i det, också fint!


Bild från Livet Hemma

Bild från Pinterest

Bild från Pinterest
Detta är egentligen inte ett växthus i traditionell mening, men ändå superfint tycker jag. Det ger mig en sådan härlig känsla! En egen oas.

1 kommentar:

Johanna Stålros sa...

Ett växthus står på min drömlista oxå;) Kram