29 januari 2012

Vänskap

Nu har det varit tyst här ett par dagar, men jag tror att jag hamnade i koma efter fredagen! :) Hade en superdupermysig kväll hemma hos Pernilla. Hon bjöd på underbart god och färgglad mat! Det blev bruscetta med bubbel till förrätt, lamm med rostade rödbetor, sparris och härlig sallad på blandad grönsallad, avocado, mango, tomater och oliver och så tzatziki till det till huvudrätt. Och rödvin! Och så avslutade vi alltihop med glass, kaffe och chokladbit. Jag tror att vi påbörjade efterrätten vid klockan ett....eller var hon halv två?

Jag lärde känna Pernilla när vi pluggade tillsammans, på högskolan. Vi har hållit kontakten i alla år, med olika intensitet får man väl säga. Ibland har vi setts ofta, medan vi ibland har varit riktigt dåliga på att hålla kontakten. Nu var det ett tag sen.... Jag var ju hemma hos henne i höstas på tjejmiddag vilket var trevligt, men vi hann ju inte prata så mycket. Det hann vi nu! Men om man säger såhär, jag har en 3-årig dotter som Pernilla aldrig har sett!!

Men det som är så härligt är att vi trots denna ibland något sparsamma kontakt, ändå kan ta upp tråden där vi släppte den sist. Inget känns konstigt, inga förtroenden är för känsliga eller hemliga att dela och vi har alltid massor att prata om. Det är så riktigt vänskap ska vara! Vi har båda mycket på varsitt håll, men man måste ju kunna vara vänner ändå. Och jag vet att Pernilla alltid finns där för mig, och jag tror nog att hon vet att jag finns där för henne.

Tack finaste vännen min för en mysig kväll, vi kom inte i säng förrän klockan 4.00! Därav koman.... :)

4 kommentarer:

Birgit sa...

Håller med, det är vänskap! Har oxå några såna vänner, där vi bara träffs sporadiskt, men det är alltid precis som vanligt - skoj!
Ha det gott!

TIDSOPTIMISTEN sa...

Kompis koma låter bara trevligt och det blir alltid lite extra roligt att ses när man inte gör det så ofta - massor att snacka igen ;)

Kram F

Livet - här och nu sa...

Tack vännen för de fina orden och för en härlig kväll och morgon tillsammans. Mysigt att du njöt vidare med att ta det lungt under filten.

Kram Pernilla

Mina finaste... sa...

Jag älskar sådana vänner och när man ses. Om ett par helger ska jag och ett par gamla vänner äntligen ses och jag längtar massor. Kram