27 januari 2012

Tjejkväll

Äntligen fredag! Igen. För hur fort går inte dagarna och veckorna just nu. Jag tycker att tiden bara flyger förbi, och då gör vi ändå inget speciellt. Men vardagen har verkligen infunnit sig efter jullovet och dagarna rullar på, mycket är samma varje dag men ett slags lugn har infunnit sig och vi har fått tillbaka våra rutiner.

Idag händer det dock en del! Jens ska på herrmiddag och jag ska träffa en kompis. Det ska bli så mysigt, hon ska bjuda på middag hemma hos sig och jag ska sova över så att jag kan dricka vin och så ska vi prata hela natten - ser så mycket fram emot det! Lite typiskt bara att detta inträffar på samma kväll, när vi oftast faktiskt är hemma. Men Jens föräldrar är underbara och tar hand om tjejerna, vi är så glada att vi har våra föräldrar som ställer upp så mycket för oss. Jossan har också en del på sitt schema och det rör hästar som vanligt! :) I eftermiddag ska hon iväg med en kompis till ett stall för att hjälpa till att ta hand om kompisens häst och i morgon är det som vanligt hennes vanliga stall där hon är lördagsskötare på en ponny. Johanna där emot har inga planer, men hon brukar ha rätt mycket för sig ändå! :)

Måste visa underbara bilder från IKEAs Livet Hemma site, de ger mig så mycket vårkänslor! Och nya idéer för mitt lilla växthus! Man kan också läsa om hur man frösår pelargoner.

Ha nu en riktigt härlig fredag!



Bilder från Livet Hemma


6 kommentarer:

Maria sa...

Jag ska också på tjejkväll så Roger fick hoppa över herrmiddagen för det är svårt med barnvakt med så kort varsel. Men härligt att det löste sig för er så att ni får en superfredagkväll alla 4 på olika håll! Kram på dig!

Birgit sa...

Ha det så trevligt! Jag håller med, det är super när man har mor- o farföräldrar som gärna ställer upp. Vi har inga helgplaner - jo, skidåkning :)
Kram från norr

Johanna Stålros sa...

Hej vännen, hoppas du fick en kanontrevlig kväll!!! Puss och kram

Anonym sa...

Åhhh vad mysigt och fina blombilder lääääängtar till våren : ) kram Sofia

Tina sa...

Spirande vårgrönska, finns inget bättre! Iaf inte en gråmulen kall dag som denna..
Hoppas kvällen var kul, sådana träffar brukar generera mycket positiv energi!

KRAM

Min Svägerska och Jag sa...

Lyckliga du som har svärföräldrar som ställer upp så. Här är det liiite körigade och mycket planering behövs för att det ska bli något.
Hoppas du fick en mysig kväll.
Kram Linda