21 januari 2012

Små tjejer

Igår fick jag mig en rejäl bebis-dos! Två av mina allra närmaste vänner har ju fått barn och jag ser det som ett otroligt privilegium att få vara en del av dessa små tjejers liv redan från början. Det är lilla Vera som nu är 3 månader och ännu mindre Maja som är 10 dagar!

Det blev en träff på lunchen då jag träffade Vera, det är just på luncherna som jag träffar henne eftersom det passar så bra, de bor nära jobbet. Tyvärr så sover hon ju alltid då, så jag måste faktiskt åka dit efter jobbet en dag så att jag kan träffa henne när hon är vaken! :)

Maja träffade jag för allra första gången igår och hon var vaken. Jag var imponerad över hur vaken hon faktiskt var, hon tittade så noga på mig och när hon hörde ett ljud så tittade hon dit. Duktigt tyckte jag! Kanske lite partisk.... :)

Jag tycker så mycket om bebisar! Jag vet att många tycker det är en ganska tråkig period, när de är så där små, de kan ju inte göra så mycket. Men för mig är bebisar kärlek! De är så små, så otroligt fina, de är små mirakel.



Bilder på Johanna när hon var lika gammal som Maja är nu!



Och på dessa bilderna är hon lika gammal som Vera!



2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka sötisar : ) kram Sofia

Johanna Stålros sa...

Vilken lycka!!! Längtar efter att sniffa på en liten goding;) Kram Johanna