22 december 2011

Jullov

Äntligen! Sista arbetsdagen innan julledigheten är avklarad! Det har varit en tuff vecka. Jag har varit sjuk och samtidigt har det varit massor att göra på jobbet, vi är mitt uppe i budgetprocessen inför nästa verksamhetsår och Nellie gick på mammaledighet idag så det har varit en massa överlämning av arbetsuppgifter från henne till mig också. Så, jag har varit på jobbet med feber någon dag och en massa hostande, snörvlande och kraxande. Men men, nu är det torsdag och jag är ledig ända till den 2 januari, såå skönt! Hostar gör jag fortfarande, massor.....och snörvlar, men febern är borta och trots allt så känner jag mig bättre. I morgon ska jag vara bra, det har jag bestämt! Vi får väl se hur det går....

Alla julklappar är inhandlade också. Det blev ett riktigt julklappsrace i år, två dagar klarade jag av det på. Det måste vara rekord! Jag brukar hålla på mycket längre, men i år fick det bli två effektiva rundor!

Nu ska jag ta hostmedicin och alvedon och krypa i säng. Hoppas att jag inte hostar så mycket i natt, sova gott och förhoppningsvis vakna upp på en lille julafton som helst inte ska innehålla så mycket hosta.

KRAMAR!!

2 kommentarer:

Livet - här och nu sa...

Hej vännen, hoppas att en lång natts sömn har gjort underverk med hostan och annat som känns mindre bra i kroppen. Ha en riktigt härlig julledighet.

Kram

Kim sa...

Krya på dig bästaste Acka! Vi ses imorgon! :)