21 november 2011

Ytterligare en sen kväll

Men den ska minsann inte bli lika sen som igår, då blev det "lite väl". Och med facit i hand idag, nu när jag vet att jag dessutom fick gå upp extra tidigt i morse med liten febrig Johanna så blev det inte så bra. Inte ens jag i min bästa positiva anda är helt skärpt efter fyra timmars sömn! :)

Så nu ska jag "bara" lite till, sedan blir det hopp i säng! Anledningen till denna hysteri just nu är som sagt att det är julmarknad på söndag på Kulturen i Lund och då ska jag och Nellie stå där. Då måste alla våra saker vara gjorda, paketerade och allt annat som hör till. Kul, men jag önskar verkligen att dygnet hade fler timmar att erbjuda. Gärna då timmar på dagtid, när man är lite piggare och när det finns dagsljus!

Jag har inte lyckats göra allt på min att-göra-lista för kvällen, tyvärr. Lite retfullt eftersom det fyller på morgondagens lista...men men, jag är nöjd ändå. Jag har fått en hel del gjort trots allt.

Jag har dessutom fått gå in till liten ledsen, krasslig Johanna stup i kvarten eftersom hon vaknar hela tiden och är ledsen. Lilla gumman....inte lätt att förstå varför det kryper så i kroppen. Man vet ju själv hur det är när man är krasslig och febrig.

Så, slutpausat! Hoppas ni sover gott, det ska jag göra om en stund!
Kram Jennica

3 kommentarer:

Livet - här och nu sa...

Hej vännen, du är så flitig och pysslig. Jag är verkligen imponerad över hur mycket du hinner och allt du fixar. Ta det lite lungt bara, du ska hinna njuta av allt du fixar och orka njuta på söndag när du står där med all julkänlsa och möter era kunder med era fina julpysselgrejor.

Så mysigt att vara på kulturen på söndag, där är det verkligen julstämning i kubik. Önskar att vi skulle dit. Även om det brukar vara otroligt mycket folk att trängas med!

Ha det gott,
Kram Pernilla

Jejje sa...

lycka till på marknaden:))se till att få pusta ut och ta det lugnt också.-hoppas du fått sova gott...
Jag har börjat att julpynta,bara för att det blir mindre stressigt + att det blir så mysigt& man hinner njuta mer av julen/kramar från norr

Birgit sa...

Oj, så du jobbar o står i! Låter jättekul o mysigt med julmarknad, hoppas allt blir klart i tid o att ni får sålt massor! Tills du landat igen o får tid över; ha det gott!! (hoppas lilltjejen kryar på sig snart)