09 november 2011

Skön eftermiddag

I dag har jag faktiskt tagit eftermiddagen ledigt! Det hela började med att jag fick ett presentkort på ansiktsbehandling i födelsedagspresent förra året. Eftersom jag älskar att få olika typer av behandlingar så har jag gått och sparat på detta presentkort, försökt få det att vara så länge som möjligt. Jag lyckades nästan lite för bra, för jag glömde bort att jag hade det! Kom på det för ett par veckor sedan och eftersom giltighetstiden är ett år, så skulle det gå ut på söndag! När jag skulle boka så fanns inga kvällstider kvar, utan jag fick boka en tid efter lunch. Så - idag har jag varit på ansiktsbehandling! Underbart skönt och lyxigt!

Jag älskar verkligen att få olika typer av behandlingar - ansiktsbehandling, fotvård, massage.... Jag älskar lugnet, värmen, dofterna och känslan av att jag gör något riktigt bra, bara för mig själv. Sist jag fick ansiktsbehandling var för ett år sedan, när jag var på Varbergs kurhotell. Jag fick en helg där i 40-års present och det var underbart! Jag älskar Varbergs kurhotell! Riktigt så bra var det inte idag, men ändå härligt. Jag fick ligga nerbäddad under tjockt täcke på en brits med värmedyna, jag blev ompysslad och hela rummet doftade underbart av härligt mjuka cremer. Somnade gott under tiden jag hade ansiktsmask gjorde jag också! :)

Efter denna lyxiga timme, så åkte jag hem till min kompis Sara och träffade hennes lilla dotter Vera för första gången. Vera är nu 3 veckor och helt bedårande! Verkligen bedårande! Så söt så söt så söt. Helt perfekt. Så fina små drag. Jag blir som alltid när jag ser såna små bebisar, alldeles varm inombords och jag fylls av så mycket värme. De är så fina! ♥ 

2 kommentarer:

Kim sa...

Ja, fler bebisar! =D

TIDSOPTIMISTEN sa...

Älskar också alla typer av kroppsbehandlingar men det är tyvärr inte ofta man skämmer bort sig själv. Två massager hann vi i alla fall med i Egypten men här hemma är jag verkligen dålig på att skämma bort mig med sån lyx - ska jobba på det ;)

Kram F