29 november 2011

Goda vänner

Igår skrev jag om att jag hjälpte min väninna som bor ett par gator bort, med att skjutsa hennes barn till dagis och henne till jobbet, eftersom hennes garageport gått i baklås på grund av strömavbrottet! Idag när jag kom ut till bilen så stod det en superfin påse precis vid förarsidan.


























Det var en present från Maria som tack för hjälpen! Vin, choklad och två jättesöta hjärtan! Jag blev så himla glad och kände mig verkligen uppskattad. Och hon var så tacksam för att jag hjälpte henne. En riktig solskenshistoria! Fina vänner är bäst!

Det lustiga är att en annan fin vän har bloggat på Kanel & Cayenne bloggen idag, om just vänskap! Great minds think alike! ;)

4 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Underbar present till underbara dig;) Kram

Jejje sa...

så härligt:))goda vänner betyder mycket.Ha en bra dag/kramar

Erik och Nellie sa...

Yes we do! :)

Livet - här och nu sa...

Visst är det mysigt att få möjligheten att hjälpa till. Precis som du säger, det var inte mycket för dig men betydde en massa för din vän. Tänk om vi bad om hjälp oftare så vänner omkring oss fick känna att de kan hjälpa till med sådant och sen få en sådan uppskattning som du fick! härligt!

Så, be om hjälp oftare så mår både du själv och den som hjälper bättre och känner sig uppskattad, på olika sätt!

Goda vänner är bland det viktigaste som finns!

Kram